اثر اقتصادی جام جهانی از نگاه اعداد و ارقام (اینفوگرافی)



اخبار اقتصادی - اثر اقتصادی جام جهانی از نگاه اعداد و ارقام (اینفوگرافی)

هزینه میزبانی جام جهانی امسال حدود 11 میلیارد دلار ارزیابی شده که نسبت به چهار میلیارد دلار سال 2010 و مسابقات جام جهانی فوتبال در آفریقای جنوبی افزایش یافته است.

برگزاری مسابقات جام جهانی در برزیل و هزینه های صرف شده برای میزبانی آن از سوی دولت این کشور نارضایتی های عمومی بسیاری را به همراه داشته است. بی تردید، این مساله برای اعتبار برزیل به عنوان یکی از بزرگان دنیای فوتبال چندان خوشایند نیست.

در همین راستا، مرکز خدمات مالی والت هاب با ارائه یک اینفوگرافی از جنبه کسب و کار نگاهی به این مسابقات داشته است. هزینه میزبانی جام جهانی امسال حدود 11 میلیارد دلار ارزیابی شده که نسبت به چهار میلیارد دلار سال 2010 و مسابقات جام جهانی فوتبال در آفریقای جنوبی افزایش یافته است. فیفا حدود 4.65 میلیارد دلار از این مسابقات درآمد کسب می کند که 65 درصد آن از حق پخش تلویزیونی سرچشمه می گیرد.

از نظر صنعت گردشگری انتظار می رود 3.7 میلیون نفر در مسابقات حضور داشته باشند که تعداد گردشگران خارجی 600 هزار نفر ارزیابی شده است. میانگین هزینه ای که هر گردشگر خارجی صرف می کند حدود 2 هزار و 500 دلار تخمین زده شده است. انتظار می رود تعداد گردشگرانی که از برزیل بازدید می کنند بیش از دو برابر گردشگرانی باشد که در مسابقات جام جهانی آفریقای جنوبی حضور داشتند. اما در شرایطی که آفریقای جنوبی 13 هزار دلار برای هر گردشگر خارجی هزینه کرد، این رقم برای مسابقات امسال 18 هزار دلار تخمین زده شده است.

 

اخبار ,اخبار اقتصادی ,هزینه میزبانی جام جهانی امسال

 

اخبار ,اخبار اقتصادی ,هزینه میزبانی جام جهانی امسال

 اخبار اقتصادی - پول نیوز

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------