افت بازار سهام از سرگرفته شد



اخبار ,اخبار اقتصادی , بازار سهام

 

اخبار اقتصادی - افت بازار سهام از سرگرفته شد

بورس اوراق بهادار تهران دیروز با افت 588واحدی فعالیت خود را شروع کرد تا شاخص سطح حمایتی 72هزار واحد را رها کرده و به 71هزار و 662واحد عقب بنشیند. در بازار دیروز معامله‌گران در شروع ساعت معاملاتی با عرضه‌های سنگین مواجه شدند که همین امر نیز به کاهش شدید قیمت‌ها و در نهایت به افت 81/0 درصدی شاخص کل منجر شد.

در همین حال فرارسیدن ماه رمضان نیز در کاهش انگیزه معامله‌گران به صورت سنتی موثر بود. در بازار دیروز در تحولات کلان سخنگوی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که نمایندگان کشورهای گروه 1+5 در نشست خود مصمم به دستیابی به توافق جامع با ایران تا تاریخ ۲۰ جولای شدند. در همین حال در تحولات اقتصادی دیروز بحث در مورد تاثیر کاهش نرخ سپرده قانونی، تعیین نرخ تسهیلات مبادله‌ای به میزان 22درصد و تعیین کف تسهیلات مشارکتی به میزان 21درصد مورد توجه بود و انتظار می‌رود به‌زودی تاثیرات این مصوبات بر بانک‌ها مورد شفاف‌سازی قرار گیرد.

 

در همین حال مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با بیان اینکه مصوبه نرخ سود تسهیلات به بانک‌ها و موسسات اعتباری ابلاغ شده است، گفت: بانک‌ها ملزم به اجرای این مصوبه هستند. سید‌علی‌اصغر میرمحمد صادقی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در مورد ابلاغ مصوبه نرخ سود تسهیلات بانکی، اظهار کرد: مصوبه شورای پول و اعتبار در مورد نرخ سود تسهیلات عقود مبادله‌ای 22 درصد و حداقل نرخ سود عقود مشارکتی 21 درصد به بانک‌ها ابلاغ شده و آنها ملزم به اجرای این مصوبه هستند. در بازار دیروز همچنین بازار تحت تاثیر انتشار اوراق اختیار فروش تبعی سهام بود.

 

این فروش در حالی شروع شده است که به جز اوراق تبعی چادرملو متولی اوراق دیگر نامشخص است. اوراق تبعی در مجموع  882 میلیارد تومان تعهد مالی را در بر می‌گیرد. البته تضمین 10 درصد سود در 6 ماه و احتمال زیان ناشر نیز مشخص نیست که از چه محل و با چه توجیهی تامین خواهد شد. در گروه معدنی دیروز بحث در مورد هزینه‌های معادن و عوارض صادراتی سنگ‌آهن در بازار مطرح بود. دیروز همچنین گل‌گهر در مجمع سالانه با تقسیم سود حداکثری یک هزار و 350ریال موافقت کرد.


در مجموع بازار دیروز، بازاری ضعیف بود که در آن ارزش معاملات بورس به 96میلیارد تومان و فرابورس به 39میلیارد تومان بالغ شد.

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------