مصرف بنزین پس از رمضان به اوج خود می‌رسد/ کاهش ذخایر بنزین 400 تومانی



اخبار ,اخبار اقتصادی ,بنزین

 

اخبار اقتصادی - معاون زنگنه به مهر خبر داد:
مصرف بنزین پس از رمضان به اوج خود می‌رسد/ کاهش ذخایر بنزین 400 تومانی

معاون وزیر نفت با اشاره به تامین بنزین مردم در ماه مبارک رمضان و همزمان با آغاز سفرهای تابستانی از وقوع جهش جدید مصرف بنزین از اواسط مرداد ماه تا هفته اول مهر ماه سال جاری خبر داد و اعلام کرد: ذخایر بنزین 400 تومانی کارت‌ها در حال کاهش است.

عباس کاظمی در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت تامین بنزین مردم همزمان با آغاز سفرهای تابستانی، گفت: در حال حاضر هیچ گونه نگرانی بابت تامین بنزین مورد نیاز مردم به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان و فصل تابستان وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اعلام اینکه پیش بینی می شود از اواسط مرداد ماه و همزمان با به پایان رسیدن ماه مبارک رمضان مصرف بنزین در کشور افزایش یابد، تصریح کرد: از این رو از اواسط مرداد ماه تا هفته اول مهر ماه احتمال مصرف بالای بنزین در کشور وجود دارد.

معاون وزیر نفت، ظرفیت فعلی تولید بنزین کشور را بیش از 60 میلیون لیتر در روز عنوان کرد و افزود: با بهره برداری از طرح بنزین سازی پالایشگاه اصفهان در مهرماه سال‌جاری ظرفیت تولید این فرآورده نفتی به مرز 65 میلیون لیتر در روز افزایش می یابد.

کاظمی همچنین با اشاره به کاهش تدریجی ذخیره بنزین 400 تومانی کارت‌های هوشمند سوخت، تاکید کرد: تاکنون از سوی دولت و وزارت نفت هیچ گونه محدودیت زمانی برای مصرف بنزین 400 تومانی ذخیره شده در کارت‌ها تعیین نشده است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه مردم برای استفاده از ذخیره بنزین 700 تومانی ابتدا باید ذخیره بنزین 400 تومانی کارت‌های خود را مصرف کنند، تاکید کرد: با وجود ذخایر مطلوب بنزین در مخازن؛ اما مردم در سفرهای تابستانی صرفه‌جویی در مصرف بنزین را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش مهر، آمارهای شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به عنوان متولی توزیع و عرضه بنزین در کشور حاکی از آن است که در طول سه ماه نخست سال جاری مصرف بنزین با رشد مصرف در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته روبرو شده است.

بر این اساس در فروردین ماه سال جاری به طور میانگین روزانه 73.9 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شد که در مقایسه با مصرف فروردین ماه سال گذشته ( حدود 68.3 میلیون لیتر) مصرف این فرآورده میان تقطیری پالایشگاه‌های نفت به جای کاهش با 8.2 درصد افزایش همراه شده است.

اردیبهشت ماه سال جاری هم متوسط مصرف بنزین به روند رو به رشد خود ادامه داد به طوری‌که متوسط مصرف این فرآورده نفتی از 66.4 میلیون لیتر در اردیبهشت ماه سال گذشته با ثبت رشدی 5.3 درصدی به مرز 70 میلیون لیتر در روز رسیده است.

در سومین ماه فصل بهار هم به طور متوسط روزانه حدود 70 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته مصرف این فرآورده نفتی با رشدی حدود 4.3 درصدی همراه شده است.
اخبار اقتصادی - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------