آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

خودرو‌های بالای 35 سال اسقاط می‌شوند/ واردات خودرو ارزان‌تر از تولید



اخبار ,اخبار اقتصادی ,خودروهای فرسوده

 

اخبار اقتصادی - خودرو‌های بالای 35 سال اسقاط می‌شوند

سرپرست معاونت نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل‌و‌نقل و سوخت اعلام کرد: مالکان خودروهای فرسوده بالای 35 سال تا تاریخ 7 مهر ماه سال‌جاری مهلت دارند در طرح جدید اسقاط خودروهای فرسوده ثبت‌نام و خودرو فرسوده‌شان را از رده خارج کنند.

خودرو‌های مدل 1349 تا 1358 می‌توانند در طرح جدید اسقاط خودرو‌های فرسوده ثبت‌نام کرده و ضمن دریافت 25 میلیون ریال از محل صدور اولین مجوز شماره‌گذاری خودروهای وارداتی، 3 میلیون ریال نیز بابت ارزش لاشه دریافت کنند. حیدری پاشاکی، سرپرست معاونت نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل‌و‌نقل و سوخت، اظهار کرد: متقاضیانی که در مدت تعیین شده در این طرح ثبت‌نام کنند جمعا از 28 میلیون ریال بهره مند خواهند شد.

 

به گزارش ستاد مدیریت حمل‌و‌نقل و سوخت کشور، وی با اشاره به وجود حدود 70 هزار خودرو فرسوده مدل 1349 تا 1358 در کشور، گفت: ستاد مدیریت حمل‌و‌نقل و سوخت با هدف کاهش آلودگی هوا و استفاده از گواهی اسقاط این دسته از خودرو‌ها فقط برای اولین شماره‌گذاری خودرو‌های وارداتی این طرح را به مدت 3 ماه باز کرده تا متقاضیان بتوانند با مراجعه به مراکز اسقاط که مشخصات آنها در سامانه معاونت نوسازی (nosazinavgan.ir) قرار داده شده، نسبت به ثبت‌نام و اسقاط خودرو فرسوده خود اقدام کنند.


---------------------------------------

اخبار اقتصادی - واردات خودرو ارزان‌تر از تولید

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: واردات خودرو ارزان‌تر از تولید آن تمام می‌شود.

عباسعلی منصوری آرانی با تاکید بر حمایت مجلس از صنعت خودروسازی کشور گفت: البته این حمایت تا جایی ادامه خواهد داشت که افق‌های بین‌المللی در این صنعت دیده شود.
وی افزود: سایر کشورها نیز با وجود افزایش قیمت مواد اولیه، نیروی کار و انرژی، از طریق مدیریت بهینه و تیراژ بالای تولید، نسبت به افزایش کیفیت و عرضه محصول با قیمت مناسب اقدام‌ کرده‌اند، ولی در ایران این مساله متفاوت است و واردات خودرو ارزان‌تر از تولید آن تمام می‌شود.


نماینده مردم کاشان و آران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وجود نداشتن برنامه بلندمدت در صنعت خودروسازی کشور گفت: متاسفانه تاکنون هیچ‌گونه استراتژی خاصی برای برنامه‌ریزی بلندمدت در این صنعت تعریف نشده و پیشنهاد کمیسیون صنایع و معادن مجلس به گروه‌های خودروساز داخلی، ارتقای کیفی محصولات و عقد قرارداد همکاری با برندهای معروف خودروسازی جهت فراگیر کردن دانش روز خودرو و آموزش نیروی کار ماهر است.

اخبار اقتصادی - ایرنا ,تسنیم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------