آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

احتمال بازگشت طلا به «حبس بازه‌ای»



اخبار ,اخبار اقتصادی ,بازار طلا

 

اخبار اقتصادی - سطوح جدید حمایتی و مقاومتی تعریف شدند
احتمال بازگشت طلا به «حبس بازه‌ای»

هفته کاری جدید در حالی آغاز شده که کارشناسان بازار طلا برای روند کوتاه‌مدت دو نکته را در نظر دارند: نخست، احتمال ماندن فلز زرد بالای مرز 1300 دلار برای هر اونس و دوم، محبوس ماندن طلا در بازه‌ای پیرامون ارقام موجود. این در حالی است که مقایسه عملکرد طلا در 6 ماه نخست سال 2014 نشان می‌دهد در سه‌ماه نخست این سال، قیمت طلا عمدتا تحت‌‌تاثیر رخدادهای اوکراین 7 درصد افزایش یافت و در سه ماه دوم سال نیز، با تنش‌های عراق با افزایشی 4/2 درصدی روبه‌رو شد.

به‌نظر می‌رسد دوشنبه طلا در آغاز به کار فعالیت بازارهای آسیایی و سپس آغاز به کار بازارهای غربی، دوباره گرفتار «حبس بازه‌ای» شده و حالا باید دید که آیا حبس بازه‌ای در تمام هفته ادامه خواهد یافت یا خیر. طلا در هفته گذشته کاری، بیشتر ارزشی را که دو هفته پیش به دست آورده بود، حفظ کرد؛ اما نکته مهم این است که برخی تحلیلگران مطمئن نیستند فلز زرد شتاب و توان کافی را برای عبور از بازه فعلی داشته باشد.


در حالی که طلا هفته گذشته روی قیمت 1315 دلار بسته شده بود، در ساعات اولیه فعالیت بازارهای غربی در روز دوشنبه به بهای 1312 دلار رسید. با وجود این، قیمت طلا به دلیل کاهش ارزش دلار همچنان در نزدیکی بالاترین رقم در 2 ماه گذشته باقی مانده و به نظر می‌رسد به علت افزایش تمایل به این فلز گرانبها به خاطر تنش‌های ژئوپلیتیک عراق و اوکراین، در کوتاه‌مدت بهای هر اونس بالای مرز 1300 دلار بماند.

 

هفته کاری جاری در آمریکا که بیشترین تاثیر را بر بازار طلا دارد، به دلیل تعطیلات روز استقلال چهار روزه است؛ اما اخبار مهم اقتصادی پایان هفته، احتمالا نخواهد گذاشت معاملات این هفته با کاهش حجم روبه‌رو شود.


معامله‌گران در حالی در انتظار انتشار آمار اشتغال‌زایی آمریکا و نشست بانک مرکزی اروپا در روز پنج‌شنبه هستند که احتمال قوی ماندن طلا وجود دارد. طلا در سه‌ماه نخست سال‌جاری میلادی به علت خشونت‌های اوکراین 7 درصد افزایش یافت و در سه ماه دوم سال 2014 نیز با تنش‌های عراق با افزایشی 4/2 درصدی روبه‌رو شد.


دوشنبه صبح همین موضوعات طلا را حول و حوش مرز 1310 دلار برای هر اونس نگه داشت. ادامه درگیری‌های خونین و شدید در عراق یکی از مهم‌ترین عوامل رشد تقاضا و قیمت طلا به حساب می‌آید. درگیری‌ها بین جدایی‌طلبان و نیروهای ارتش اوکراین در شرق این کشور نیز به‌رغم اعلام آتش‌بس همچنان ادامه دارد. از طرف دیگر ارزش دلار آمریکا در برابر سبد ارزهای معتبر بین‌المللی هم کاهش یافته و به پایین‌ترین سطح خود در یک ماه اخیر رسیده است. با توجه به عوامل پیش‌گفته، سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه‌مدت 1305 دلار است و اگر این سطح شکسته شود احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ها وجود خواهد داشت.

 

از سوی دیگر سطح مقاومتی نیز در کوتاه‌مدت حدود 1326 دلار خواهد بود و در صورت شکسته شدن این سطح می‌توان انتظار افزایش بیشتر قیمت طلا را داشت. این در حالی است که تحلیل تکنیکال موسسه «فیبوناچی» خبر می‌دهد که ناتوانی قیمت طلا در شکستن سطح مقاومتی 1325 دلاری، نشان‌دهنده تداوم روند کاهشی بهای فلز زرد است.

انتظار در بازار ارز
اما دوشنبه در بازار ارز هم انتظار برای اخبار اقتصادی آخر هفته مشهود بود. در ساعات اولیه فعالیت بازارهای جهانی ارز، یورو در برابر دلار ثابت ماند؛ چراکه سرمایه‌گذاران در انتظار اعلام نرخ تورم منطقه یورو در ماه ژوئن در آستانه نشست بانک مرکزی اروپا بودند. انتظار اقدام ویژه‌ای از سوی این بانک نمی‌رود اما یورو از میانه‌های ماه ژوئن در برابر دلار رشد کرده که این رشد هم به دلیل افت دلار و هم به دلیل تزریق پول به اقتصاد اروپا بوده است.
افت دلار ناشی از کاهش خوش‌بینی به اقتصاد آمریکا بوده اما امید به تداوم احیای بزرگ‌ترین اقتصاد جهان به‌رغم آمار بد روزهای گذشته ادامه دارد.

 

پیتر کینزلا، یکی از تحلیلگران کومرزبانک آلمان به رویترز می‌گوید: «اگر آمار اشتغال‌زایی بخش غیرکشاورزی آمریکا خوب باشد، این پنجمین آمار خوب متوالی خواهد بود و بازگشت دلار قطعی در هر حال دیر یا زود رخ خواهد داد. یورو هم احتمالا تغییر اندکی خواهد داشت؛ اما میزان فروش آن بیشتر خواهد شد.»


انتشار آمارهای مربوط به شاخص اعتماد مصرف‌کننده در آمریکا نتوانسته نگرانی‌های موجود درباره رشد و رونق اقتصادی این کشور را برطرف کند. فدرال رزرو به تازگی پیش‌بینی رشد اقتصاد آمریکا را کاهش داده و این واقعیت، اهمیت آمار روز جمعه را بیشتر کرده است.

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------