جزئیات دستورالعمل جدید تولید خودروهای کم‌مصرف/ آغاز واردات خودروهای کم‌مصرف و هیبریدی



اخبار ,اخبار اقتصادی ,تولید خودروهای کم‌مصرف

 

اخبار اقتصادی - جزئیات دستورالعمل جدید تولید خودروهای کم‌مصرف/ آغاز واردات خودروهای کم‌مصرف و هیبریدی

مدیرکل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت از تهیه دستورالعملی به منظور تدوین استانداردهای مرتبط با کاهش مصرف سوخت و آلایندگی خبرداد و گفت: این دستورالعمل تهیه شده و به زودی به دولت ارایه می شود.

امیرحسین قناتی در گفتگو با مهر گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه تولید خودروهای کم مصرف را در دستور کار قرار داده است و بر این اساس آیین نامه ای تدوین شده که تمرکز اصلی آن بر تولید خودروهای کم مصرف، تدوین استانداردهای مرتبط با سوخت و آلایندگی است که هم اکنون این دستورالعمل تدوین شده و به زودی برای تصویب نهایی، به دولت ارایه خواهد شد.

مدیرکل صنایع خودرو  نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: در صورت تصویب این آیین نامه در دولت، می توان برنامه تولید خودروهای کم مصرف در کشور را پیاده سازی کرد؛ این درحالی است که علیرغم دو خودروساز بزرگ کشور، تمامی خودروسازان دیگر نیز باید استانداردهای مرتبط با شاخص کم مصرف بودن خودروها را رعایت کنند.

وی تصریح کرد: در این آیین نامه مشخص شده که استاندارهای مرتبط با مصرف سوخت خودروها اصلاح شود که با اجرایی شدن آن، چنانچه خودروهای داخلی فعلی بتوانند خود را با این استانداردها تطبیق دهند، به تولید ادامه می دهند، در غیر این صورت، خودروها باید تغییر کرده و خودروهای جدیدی با این استانداردها جایگزین آنها شوند.

قناتی از آغاز واردات خودروهای هیبریدی و کم مصرف به کشور خبرداد و ادامه داد: شرکت هایی برای واردات خودروهای هیبریدی و کم مصرف اعلام آمادگی کرده اند که بر اساس مصوبات و رعایت استانداردها، باید شرایط لازم را احراز کنند.

به گفته این مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت، خودروهای وارداتی نیز باید استانداردهای لازم را پاس کنند، این در حالی است که تنوع تولید در خودروی زیر 2500 سی سی بسیار بالا است و ملاک اصلی برای واردات این خودروها، رعایت شرایط استاندارد است.

روز گذشته حسن روحانی رئیس جمهور در مراسم روز ملی صنعت و معدن اعلام کرد: ناچاریم خودروهای سبک با سوخت کم وارد کنیم؛ چراکه ناوگان ما نیاز به تحرک دارد.
اخبار اقتصادی - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------