اثر تورم بر قیمت تمام شده مسکن مهر



اخبار ,اخبار اقتصادی ,قیمت تمام شده مسکن مهر

 

اخبار اقتصادی - قائم مقام آخوندی آمار داد
اثر تورم بر قیمت تمام شده مسکن مهر

قائم مقام و مجری ویژه وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر، از اثر تورم بر قیمت تمام شده مسکن مهر آمار داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، احمد اصغری مهرآبادی گفت: در یک سال اخیر به طور میانگین 5/4 تا 5 میلیون تومان به آورده متقاضیان اضافه شده است.


وی با اشاره به افزایش قیمت مصالح ساختمانی و دستمزدها و هزینه آماده‌سازی مسکن مهر اظهار کرد: به همین دلیل نیازمند 1000 میلیارد تومان هستیم و برای این کار به دنبال افزایش سقف تسهیلات فردی متقاضیان مسکن مهر از 25 میلیون تومان  به 30 میلیون تومان هستیم.


قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای تکمیل ۶۴۷هزار واحد ناتمام مسکن مهر حدود ۴هزار میلیارد تومان نیاز است، گفت: چنانچه این مبلغ تامین شود پروژه‌های مسکن مهر سال آینده به اتمام می‌رسد.


مهرآبادی افزود: 48 هزار میلیارد تومان برای طرح مسکن مهر تصویب شده بود که 46 هزار و 600 میلیارد تومان قرارداد بسته شده و 42 هزار و 300 میلیارد تومان تاکنون پرداخت شده است.


  آمار باقی مانده مسکن مهر
وی گفت: از دو میلیون و 300 هزار واحد مسکونی طرح مسکن مهر که قرارداد بسته شده، حدود 647 هزار واحد باقی‌مانده که در مراحل مختلف ساخت در حال اجرا است و برای این واحد به طور متوسط 22 تا 25 میلیون وام در نظر گرفته شده است و پرداخت می‌شود.مهرآبادی تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار، وام‌ها سه سال استمهال می‌شود و بر اساس قرارداد بانک مسکن و مرکزی این وام 20 ساله است که 50 هزار میلیارد تومان در مجموع در20 سال برگشت داده می‌شود.

 

وی گفت: 131 هزار واحد مسکن مهر آماده واگذاری است و برنامه امسال اتمام 700 هزار واحد مسکونی است؛ به شرط اینکه همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها و بانک مرکزی همکاری کرده و مصوبه دولت قبل را اجرایی کنند.

اخبار اقتصادی - تسنیم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------