آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

زمان اعلام قیمت نهایی خودرو



اخبار ,اخبار اقتصادی ,قیمت نهایی خودرو

 

اخبار اقتصادی - قیمت نهایی خودرو شنبه اعلام می‌شود

پس از گذشت سه هفته از تعیین فرمول قیمت‌گذاری خودرو،شورای رقابت شنبه آینده قیمت نهایی خودروها را اعلام خواهد کرد.

به گفته رضا شیوا قرار است قیمت نهایی خودروها با در نظر گرفتن آپشن‌های مختلف اعلام شود. وی که با خبرگزاری تسنیم گفت‌و‌گو کرده ضمن بیان این مطلب که جلسات مشورتی شورای رقابت با شرکت‌های خودروساز برای بررسی بیشتر قیمت انواع خودروها به پایان رسیده است، اظهار کرده که قیمت نهایی انواع خودروها با در نظر گفتن آپشن‌های مختلف نهایی شده و شنبه اعلام خواهد شد.

 

در ادامه، شیوا در پاسخ به اظهارات مدیرعامل شرکت ایران خودرو که گفته بود ابلاغیه‌ای از سوی شورای رقابت مبنی‌بر اعلام قیمت‌ها دریافت نکرده نیز تاکید کرد که پیش از این نیز فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو به شرکت‌های خودروساز ابلاغ شده بود و اظهارات خودروسازان در عدم ابلاغ قیمت‌های جدید نادرست است؛ اما رئیس شورای رقابت در ادامه به این نکته نیز اشاره کرده که در روند جلسات مختلف با خودروسازان قیمت خودرو با قیمت‌های اعلامی شورای رقابت که مطابق فرمول جدید بود تغییری پیدا نکرده است.


بر این اساس شورای رقابت سه هفته پیش در حالی فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو را اعلام كرد که به استناد این فرمول، قیمت محصولات داخلی خودروسازان بین 49/3 تا 9/6 درصد افزایش پیدا کرد. اما به فاصله کمی بعد از اعلام قیمت‌ها خودروسازان بار دیگر ساز مخالف زدند و عنوان داشتند که قیمت‌های جدید را قبول ندارند.

 

در واقع قیمت پایه‌ای که شورای رقابت برای محصولات داخلی تعیین کرده بود به‌نوعی محل اختلاف‌ خودروسازان و شورای رقابت شد، چه آنکه شورای مذکور نرخ‌های پایین‌تری را نسبت به قیمت‌های موردنظر خودروسازان در نظر گرفته بود و این موضوع اعتراض خودروسازان را به همراه داشت.


به‌گفته مسوولان شورای رقابت، قیمت‌های اعلامی از سوی این شورا، بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده، آپشن، بیمه و ... تعیین شده بود، حال آنکه قیمت‌های جدیدی که قرار است شنبه اعلام شود با احتساب موارد مذکور است.
اخبار اقتصادی - تسنیم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------