آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خرید حلقه طلا برای عروس و دامادها آرزو شد / یک‌جفت حلقه ساده ۲۳ میلیون آب می‌خورد!

قیمت طلا از مرز سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عبور کرده تا خرید نیم‌ست ۱.۸ گرمی طلا نزدیک ۹ میلیون تومان هزینه داشته باشد. به…

اعلام زمان عرضه گازوئیل یورو 4



اخبار ,اخبار اقتصادی , گازوئیل پرگوگرد

 

اخبار اقتصادی - دستور جدید دولت به وزارت نفت؛
گازوئیل 8 شهر ایران یورو4 می‌شود/ خداحافظی گازوئیل پرگوگرد با کلانشهرها

هیات دولت با صدور مصوبه یا وزارت نفت را ملزم به عرضع گازوئیل کم گوگرد با استاندارد یورو چهار اتحادیه اروپا تا 107 روز آینده (آذر ماه سال 93) کرده است و بر این اساس، گازوئیل 8 کلانشهر تهران، کرج، اراک، مشهد، اهواز، اصفهان، شيراز و تبريز با استاندارد یورو 4 توزیع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با انتقاد دوباره از کیفیت گازوئیل عرضه شده در سطح پایتخت، تاکید کرده است: گازوئیلی که در حال حاضر در جایگاه‌های سوخت توزیع می شود بین 500 تا 700 پی.پی.ام گوگرد دارد در حالی که  که استاندارد آن بین 20تا 50 پی.پی.ام باشد.

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با واکنش به این اظهار نظر، عرضه هر گونه گازوئیل پر گوگرد در سطح پایتخت را رد کرده است.

این مجموعه وابسته به وزارت نفت با انتشار گزارش کوتاهی اعلام کرد: از حدود يك سال قبل واحد تصفيه نفت گاز شركت پالايش نفت شهيد تندگويان تهران و از اسفند سال 92 واحد تصفيه نفت گاز شركت پالايش نفت امام خميني (ره) شازند در مدار بهره برداری قرار گرفته است.

از این رو با برنامه ريزي توزيع محصولات گازوئيل این دو پالايشگاه در كلانشهرها در دستور كار شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي ايران قرار گرفته است.

در حال حاضر شركت‌هاي پالايش نفت امام خميني (ره) شازند و شهيد تندگويان تهران هريك روزانه 12 ميليون ليتر و در مجموع 24 ميليون گازوئيل يورو 4 و 5 ( با ميزان گوگرد بين 50-10 پی.پی.ام) توليد مي كنند كه به صورت كامل در شهرهاي تهران، اراك، كرج و بخشي از شهر مشهد توزيع مي شود.

اين درحالي است كه ميزان كل گازوئيل مصرفي در كلانشهرهاي تهران، اراك و كرج حدود 6 تا 5 ميليون ليتر در روز بوده و برنامه ريزي برای گسترش دامنه توزيع گازوئيل يورو 4 به تدريج در دست اقدام است. از سوی دیگر، استاندارد تكليفي توزيع گازوئيل در حال حاضر، يورو 4 ( ميزان  گوگرد تا 50 پی.پی.ام ) است.

شرکت ملی پالایش و پخش نفتی تاکید کرده است: براساس مصوبه هیات دولت كلانشهرهاي اهواز، اصفهان، شيراز، مشهد و تبريز باید به تدريج تا آذر 93 سال جاری تحت پوشش گازوئيل يورو 4 قرار گيرد كه با استفاده از پتانسيل توليد 24 ميليون ليتر در روز، اين امر حتي پيش از اين موعد محقق خواهد شد.
اخبار اقتصادی - مهر

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------