آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

لوازم خانگی گران خواهد شد؟

محمود سیجانی اظهار داشت: برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی درخواست افزایش قیمت ارائه کرده‌اند که در دست بررسی است و هنوز تایید…

دستمزدها با افزایش قیمت خودرو افزایش یابد



اخبار ,اخبار اقتصادی ,دستمزدها

 

اخبار اقتصادی - دستمزدها با افزایش قیمت خودرو افزایش یابد

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصمیم شورای رقابت برای افزایش قیمت خودروهای شخصی، گفت: موج افزایش قیمت خودرو وسیع و شامل همه بخش‌های اقتصادی است؛ بنابراین برنامه‌ریزان با آگاهی کامل از آثار چنین تصمیمی باید اقدام به حفظ قدرت خرید مصرف‌کنندگان خودرو کنند بنابراین پیشنهاد می‌شود دستمزد حقوق‌بگیران چند بار در سال افزایش یابد.

به گزارش ایسنا عبدالکریم حسین زاده گفت: وقتی شورای رقابت پیشنهاد محاسبه نرخ تورم بخش صنعت را در تعیین قیمت نهایی خودرو ملاک عمل قرار می دهد نمی توان به هزینه های مترتب بر عوامل تولید بی تفاوت بود.

نماینده مردم نقده و اشنویه افزود: قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت به یک الگو مبدل شده است اما وقتی قیمت نهایی خودرو افزایش می یابد خط تولید خودرو نیز دچار نوسان می شود بنابراین دستمزد و پاداش عوامل تولید که مشتمل بر کارگران و مهندسان صنعت خودروسازی کشور است نیز باید افزایش یابد.

وی تصریح کرد: دریافتی نیروی انسانی بعد از افزایش قیمت خودرو باید بر اساس تورم بخشی به همان نسبت افزایش یابد تا قدرت خرید مصرف کنندگان خودرو حفظ شود. اصلا نمی توان تصور کرد که خودرو افزایش قیمت یابد ولی دستمزد و حقوق مهندسان و کارگران خط تولید افزایش نیابد. به طریق اولی نمی توان تصور کرد که دستمزد کارگران و کارمندان خریدار خودرو که مشتریان اصلی خودرو هستند افزایش نیابد.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس افزایش قیمت خودروهای عمومی و تاثیر آن بر افزایش نرخ تورم را بیشتر از افزایش قیمت خودروهای شخصی دانست و افزود: افزایش قیمت خودرو در حوزه خودروهای شخصی قابل قبول تر از افزایش قیمت خودروهای عمومی است چرا که قیمت این خودروها موجب افزایش قیمت سراسری کرایه ها در بخش بار و مسافر می شود و به این ترتیب موجی از افزایش قیمت در سطوح مختلف اتفاق می افتد.

اخبار اقتصادی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------