آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

افت قیمت طلای جهانی



اخبار ,اخبار اقتصادی ,قیمت طلا

 

اخبار اقتصاد ی- افت قیمت طلای جهانی

طلا که به‌خاطر عوامل اقتصادی و سیاسی، چندی است قیمت‌های به نسبت بالاتری را در مقایسه با هفته‌های گذشته تجربه می‌کند، هفته کاری جدید را با کاهش قیمت‌ها آغاز کرد.

طلا روز دوشنبه تا لحظه تنظیم این خبر با 5 دلار کاهش نسبت به قیمت بسته شدن بازار در هفته گذشته، به نرخ 1315 دلار برای هر اونس رسید.

 

طلا همیشه در روزهای بحرانی قیمت‌های بالا دارد و حالا که بازارهای سهام به دلیل انتشار آمار خوب اقتصادی در آستانه رکوردشکنی‌های تازه قرار گرفته‌اند، بخشی از سرمایه‌ها در حال خروج از بازار طلا است. پنج‌شنبه هفته گذشته، آمار اشتغال‌زایی بخش غیرکشاورزی آمریکا برای ماه ژوئن منتشر شد که بسیار بهتر از پیش‌بینی‌ها بود. این خبر همان روز قیمت طلا را از 1327 دلار به 1319 دلار رساند، اما برخی از کارشناسان بر این عقیده بودند که این تاثیر به دلیل تعطیلات روزاستقلال در آمریکا، در این هفته کاری نیز به چشم خواهد آمد.

گرچه هنوز تا پایان هفته زمان زیادی مانده و نوسان در هر جهتی ممکن است، اما بازارهای طلا در نیمه اول روز کاری دوشنبه، افت فلز زرد را ثبت کردند. آمار خوب روز پنج‌شنبه در کنار اثر مستقیم، به دلیل افزایش انتظارها مبنی‌بر بالا رفتن نرخ سود توسط فدرال رزرو نیز بر قیمت طلا اثرگذار شد. سرمایه‌گذاران بین‌المللی و تحلیلگران بازار بر این باور هستند که بهبود وضعیت اشتغال‌زایی ایالات‌متحده و کاهش نرخ بیکاری این کشور موجب خواهد شد تا بانک مرکزی آمریکا در آینده‌ای نزدیک نرخ بهره را افزایش دهد. نرخ بیکاری آمریکا در ماه گذشته میلادی به کمتر از 1/6 درصد رسیده و این نشان می‌دهد که اقتصاد این کشور به‌رغم کاهش پیش‌بینی از رشد، همچنان در مسیر احیا است.

کاهش قیمت‌ها در صبح دوشنبه، در حالی اتفاق افتاد که پیش‌بینی‌های کارشناسان در مورد روند قیمت‌ها در روزهای پیش رو متناقض است. تعداد کسانی که از کاهش قیمت‌ها می‌گویند تقریبا برابر با افرادی است که افزایش قیمت این فلز گرانبها را پیش‌بینی کرده‌اند. این امر پیش‌بینی روند کوتاه‌مدت و حتی میان مدت را دشوار می‌کند، اما برخی از کارشناسان از احتمال ماندن طلا در بازه‌ای خاص می‌گویند. یکی از تحلیلگران ارشد موسسه IG Markets پیش‌بینی کرده که قیمت جهانی طلا در کوتاه‌مدت با نوسان زیادی مواجه نخواهد شد و بین قیمت‌های 1310 تا 1330 دلار حبس خواهد شد.

 کریس وستون، کارشناس ارشد IG Markets با توجه به این پیش‌بینی خود، به سرمایه‌گذاران توصیه می‌کند که برای سرمایه‌گذاری در بازار طلا بسیار محتاط باشند و به تمام نوسانات قیمتی توجه کنند. او می‌گوید: «بهای طلا در هفته‌های گذشته تحت‌تاثیر عوامل مختلف و بعضا متناقضی قرار داشته که از یک طرف باعث افزایش قیمت طلا می‌شده و از طرف دیگر فشار زیادی بر قیمت فلز زرد وارد کرده است. هم‌اکنون سطح حمایتی قیمت طلا 1310 دلار و سطح مقاومتی آن هم 1330 دلار است. به نظر من اگر قیمت طلا به کمتر از 1310 دلار برسد تقاضا برای خرید این فلز گرانبها بار دیگر با افزایش چشمگیری روبه‌رو خواهد شد. اما نبود فشار تورمی در اقتصاد جهانی و افت تقاضا نیز موجب خواهد شد تا قیمت طلا همچنان کمتر از 1330 دلار در هر اونس باقی بماند.»

 دلار قوی می‌ماند
اما دوشنبه در بازارهای جهانی ارز، مهم‌ترین خبر، افزایش شاخص دلار بود. اسکناس سبز آمریکایی در این روز به بهترین روند خود از اواخر اکتبر سال گذشته میلادی رسید که دلیل آن نیز آمار اشتغال‌زایی روز پنج‌شنبه و اثر آن بر بازارهای مالی بود. دلار در واقع دوشنبه پنجمین روز رشد خود را در برابر سبد ارزهای عمده رقم زد که این طولانی‌ترین دوره رشد این ارز جهانی از ماه اکتبر سال 2013 میلادی است. این روند مرهون کاهش نرخ بیکاری و البته رشد بازدهی اوراق قرضه آمریکا است.  واسیلئیوس گکیوناکیس، رئیس موسسه FX Strategy for UniCredit به رویترز می‌گوید: «در کل دلار تا حدی تقویت شده و این قضیه در روزهای آینده تداوم خواهد داشت.»

از سوی دیگر داده‌های ضعیف از تولید آلمان نیز دوشنبه در اوایل فعالیت بازار به افت یورو منجر شد، اما در ادامه و تا لحظه تنظیم این خبر نرخ‌های برابری یورو دچار نوسان شدیدی نشد. یورو همچنان به دلیل ادامه بحران در منطقه یورو با چالش‌های کوچک و بزرگ دست و پنجه نرم می‌کند.

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------