آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

مشکل وام ازدواج با سؤال از وزیر اقتصاد حل نمی‌شود!



اخبار ,اخبار اقتصادی ,وام ازدواج

 

اخبار اقتصادی - مشکل وام ازدواج با سؤال از وزیر اقتصاد حل نمی‌شود!

بانک مرکزی که متولی پرداخت وام به جوانان است، نهادی است که مجلس نمی‌تواند در این باره از آن بپرسد و اگر بخواهد در مورد وام ازدواج از بانک مرکزی پرسشی شود، باید ‌از رئیس‌جمهور بپرسند که باز هم طبیعتا این کار را انجام نمی‌دهد! اگر قرار است مشکل جوانان حل شود، با سؤال از وزیر اقتصاد، چنین اتفاقی نخواهد افتاد!

امروز یکی از برنامه‌های مجلس شورای اسلامی، طرح پرسش نماینده اراک از وزیر امور اقتصاد و دارایی درباره وام ازدواج است.

به گزارش «تابناک»، هرچند پرداخت وام ازدواج، مسأله‌ای نیست که برای آن یک وزیر به مجلس کشانده شود، به هر روی، ‌نمایندگان ملت در حوزه انتخابیه خود با انبوهی از درخواست‌های جوانانی روبه‌رو هستند که ‌روی این وام ـ هر چند اندک ـ حساب باز کرده‌اند تا شاید بتوانند با حداقل‌ها زندگی خود را آغاز کنند.

اما نکته غم‌انگیز ماجرا اینجاست که طرح سؤال از وزیر اقتصاد، راه حل مشکلات آنان نیست، زیرا این وزارت اقتصاد نیست که باید وام ازدواج به متقاضیان بدهد.

بر پایه این گزارش، بانک مرکزی ـ که متولی پرداخت وام به جوانان است ـ نهادی است که مجلس نمی‌تواند در این باره از آن بپرسد و اگر بخواهد در مورد وام ازدواج از بانک مرکزی پرسشی شود، باید ‌از رئیس‌جمهور بپرسند که باز هم طبیعتا این کار را انجام نمی‌دهد، ولی در عوض از وزیر می‌پرسد ‌در پرداخت کردن یا نکردن ‌وام ازدواج مدخلیتی ندارد. جوانان می‌دانند که پرسیدن سؤال از کسی که اختیار تصمیم‌گیری در‌ کاری را ندارد، عقلا به نتیجه نمی‌رسد و اگر قرار است مشکل جوانان حل شود، با سؤال از وزیر اقتصاد، چنین اتفاقی نخواهد افتاد!

اما اینکه ده‌ها مسأله اقتصادی وجود دارد که لازم است، نمایندگان در‌باره آنان با وزیر اقتصاد همواره گفت‌و‌گو و چالش کنند، در لوای این پرسش‌های بی‌ارتباط گم شده است. مسأله اقتصاد مقاومتی که نمایندگان‌ مستمر لازم است پیگیر‌ تصویب و ابلاغ آیین نامه‌های اجرایی آن باشند‌ تا کشور را برای مدت‌ها در برابر آسیب‌ها واکسینه کند، از خواسته‌های جدی از نمایندگان است.
 
بنا بر این گزارش، در شرایطی که کشور لازم است در حوزه متغیرهای مهم اقتصادی چون وضعیت بازار، نرخ رشد، نرخ تورم و... ثبات لازم را برای مدیریت داشته باشد، طرح سؤال‌هایی که در حوزه اختیار یک وزیر نیست، فقط به ناآرامی‌هایی دامن می‌زند که در پایان این مردم و جوانان هستند که متضرر می‌شوند.

در این باره باید گفت، لازم است بانک مرکزی در مورد وام ازدواج ـ که نیاز ضروری جوانان است ـ توضیح دهد و حتی فرا‌تر از آن رئیس جمهور شفاف به مردم بگوید که قرار است پرداخت وام ازدواج ادامه پیدا بکند یا سیاست دیگری در پیش است. جوانان بدین وسیله خیلی زودتر پاسخ مشکلات خود را خواهند گرفت.

اخبار اقتصادی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------