آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

چشم‌انداز کاهش رشد اقتصاد ایران با رصد بانک جهانی

درحالی که دولت سیزدهم ماه‌هاست روی رشد بالای اقتصای در دو سال تازه سپری شده نسبت به سال‌های پیش از آن افتخار می‌کند، بانک…

قیمت جدید تندر 90 مشخص می‌شود/دلیل قیمت‌گذاری مبهم پژو ۲۰۶



اخبار ,اخبار اقتصادی ,قیمت جدید تندر 90

 

اخبار اقتصادی - قیمت جدید تندر 90 مشخص می‌شود

جلسه کارشناسی شورای رقابت برای بررسی قیمت جدید خودروی تندر 90 ظهر دیروز برگزار شد.

اگرچه چندی پیش رئیس شورای رقابت قیمت جدید خودروهای داخلی را اعلام کرد اما تندر 90 در فهرست قیمت‌های جدید غایب بود. آن زمان شیوا، رئیس شورای رقابت اعلام کرد که به‌دلیل عدم ارائه اطلاعات قیمتی این خودرو از سوی خودروسازان، هنوز قیمت جدید تندر 90 تعیین نشده است به همین دلیل خودروسازان تا مشخص شدن قیمت این خودرو باید آن را با قیمت سال گذشته بفروشند.

 

با این حال براساس جدیدترین اخبار به دست آمده، دیروز جلسه کارشناسی تعیین قیمت جدید تندر 90 برگزار شد. در این جلسه نمایندگان شرکت‌های خودروساز مربوطه و همچنین شورای رقابت اطلاعات قیمتی مربوط به این خودرو از جمله تورم‌بخشی و دیگر هزینه‌های مرتبط با آن را بررسی کردند.


نکته قابل توجه این است که شورای رقابت از دو سال پیش تاکنون قیمتی برای تندر 90 تعیین نکرده و خودروسازان هم‌اکنون این خودرو را براساس قیمت پایه تعیین شده در سال 90 از سوی کمیته قیمت‌گذاری سازمان حمایت می‌فروشند.
هم‌اکنون قیمت تندر 90 در کارخانه‌های سازنده حدود 36 میلیون و 500 هزار تومان است.

----------------------------------

اخبار اقتصادی - دلیل قیمت‌گذاری مبهم پژو ۲۰۶

معاون بازاریابی و فروش ایران‌ خودرو با ارائه توضیحی در مورد ابهام در قیمت‌گذاری پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و نحوه محاسبه قیمت خودروهای پیش‌فروش شده، گفت: فروش نقدی خودرو با قیمت جدید در ماه جاری انجام خواهد شد.

عبدالله بابایی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه پژو 206 تیپ 5 از ابتدا با 2 ایربگ طراحی شده و نیازی به تغییر طراحی نداشته است، چرا شما هزینه 2 میلیون تومانی را برای نصب ایربگ روی این خودرو تعیین کرده‌اید؟ گفت: 206 تیپ 5 قبلا توسط شورای رقابت قیمت‌گذاری نشده بود و به همین دلیل ما خواستیم تا در قیمت‌گذاری جدید، آنالیز قیمت‌ها مشخص باشد.

 

وي در پاسخ به اين ابهام كه  در قیمت‌گذاری جدید خودروها بابت تغییراتی که روی محصول انجام شده، هزینه تعیین شده است، درحالی‌که پژو 206 تیپ 5 تغییری را شاهد نبوده و هزینه‌ای برای نصب دو ایربگ روی این خودرو صورت نگرفته است، گفت: به هر حال نصب ایربگ جزو الزامات قانونی بوده و ما سال گذشته بابت پژو 206 تیپ 5 از شورای رقابت مصوبه‌ای نگرفته بودیم.

 

وی در پاسخ به این سوال نيز که رانا هم از ابتدا با دو ایربگ طراحی شده است، چطور در قیمت‌گذاری جدید، هزینه‌ جداگانه‌ای برای نصب ایربگ روی این خودرو در نظر نگرفته‌اید، ولی برای پژو 206 تیپ 5 این هزینه را لحاظ کرده‌اید؟ گفت: طراحی اولیه رانا با دو ایربگ انجام شده است ولی قبل از پژو 206 تیپ 5، پژو 206 تیپ 2 تولید می‌شد که تک ایربگ بود.
بابايي در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اينكه  پژو 206 تیپ 5 یک محصول جدید است و نباید با پژو 206 تیپ 2 مقایسه شود، گفت: به هر حال ما سال گذشته برای پژو 206 تیپ 5 قیمت مصوب از شورای رقابت نگرفته بودیم و خواستیم در قیمت‌گذاری جدید، هزینه‌ها به صورت شفاف مشخص شود.


معاون فروش ایران خودرو در ادامه در پاسخ به این سوال که چطور هزینه نصب ایربگ روی سمند، صفر در نظر گرفته شده است، ولی برای خودروهای دیگر که نیازی به تغییری در طراحی نداشته‌اند، هزینه جداگانه‌ای تعیین شده است؟ گفت: برای سمند ال‌ایکس بنزینی نیز هزینه 700 هزار تومانی جهت نصب ایربگ در نظر گرفته شده است. گفته هاي بابايي  در حالی است که در جدول قیمت خودروها که رضا شیوا، رئیس شورای رقابت 3 روز پیش ارائه کرد، بابت نصب ایربگ روی سمند ال‌ایکس بنزینی و سورن هزینه‌ای تعیین نشده بود و رقم صفر ذکر شده بود.


معاون بازاریابی و فروش ایران‌ خودرو در ادامه در مورد عرضه نقدی محصولات این شرکت در تیرماه نیز گفت: سعی می‌کنیم طی ماه جاری یک مرحله فروش نقدی انجام دهیم که قیمت‌های جدید خودرو در این فروش لحاظ خواهد شد.

اخبار اقتصادی - ایسنا ,فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------