شورای رقابت یا شورای رفاقت با خودروسازان؟



اخبار ,اخبار اقتصادی ,شورای رقابت

 

اخبار اقتصادی - شورای رقابت یا شورای رفاقت با خودروسازان؟

یک عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی از افزایش قیمت خودرو توسط شورای رقابت انتقاد کرد و گفت که باید در نحوه افزایش قیمت خودرو تجدید نظر شود.

سیدمحمد بیاتیان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این که اعضای شورای رقابت و به خصوص نمایندگان مجلس عضو این شورا در جریان این میزان افزایش قیمت نبوده‌اند، گفت: قرار بوده قیمت‌ها 3.75 تا 5 درصد افزایش یابد اما دیدیدم که در برخی خودروها تا 20 درصد افزایش را نیز شاهد بودیم مثل پراید و پرشیا.

وی قیمت جدید خودرو را غیر عاقلانه توصیف کرد و افزود: آیا این شورای رقابت است یا شورای رفاقت با خودروسازان؟ این کار مورد اعتراض مجلس است و در کمیسیون صنایع ما به این تصمیم معترضیم و بنا داریم که وزیر صنعت را به کمیسیون فرا بخوانیم.

نماینده مردم بیجار در مجلس یادآور شد: آپشن‌های اجباری که در این شیوه قیمت‌گذاری آورده شده بر قیمت تاثیر گذاشته و سلامت مردم و جامعه را در نظر نمی‌گیریم و می‌خواهیم برایش قیمت بگذاریم که این کار درستی نیست.

بیاتیان با بیان این که شورای رقابت طبق اساسنامه تنها باید دستورالعمل تهیه کند اضافه کرد: شورای رقابت نباید وارد عدد و رقم شود. این وضع قیمت‌گذاری خودرو عاقلانه نیست و باید در آن تجدید نظر صورت گیرد.

این عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع مجلس با بیان این که مجلس سعی می‌کند جلوی افزایش قیمت خودرو را بگیرد ادامه داد: آقای نوبخت به عنوان سخنگوی دولت بارها اعلام کردند که هیچ افزایش قیمتی نخواهیم داشت اما دیدیم که در بخش خودرو افزایش قیمت دادند این کار معقولی نیست و این روند قیمت‌گذاری بازار را برای خودروهای بی‌کیفیت چینی داغ می‌کند که به نفع تولید داخل نیست.

بیاتیان در پایان درباره این که زیان‌ده بودن برخی شرکتهای خودروسازی از جمله توجیهات افزایش قیمت خودرو بوده تصریح کرد: وقتی خودروسازی 90 شرکت زیر مجموعه دارد طبعا خیلی از آنها زیان‌ده هستند، اگر زیان‌ده هستند چرا در صورت‌های مالی زیان را سود و سود را زیان محاسبه می‌کنند؟ چرا پاداش می‌دهند و چرا سود تقسیم می‌کنند؟ این یک سوء مدیریت است که باید حل شود.

اخبار اقتصادی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------