آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

تکدر دولتی ها بازار خودرو را به کدام سمت می برد؟/قیمت انواع خودرو در هفته ای که گذشت



اخبار ,اخبار اقتصادی ,بازار خودرو

اخبار اقتصادی - تکدر دولتی ها بازار خودرو را به کدام سمت می برد؟/قیمت انواع خودرو در هفته ای که گذشت

مکدر شدن دولتی ها از قیمت خودرو در کنار عدم تمایل بسیاری از متقاضیان خرید خودرو سبب شد تا بازار خودرو یک هفته با رکود را پشت سر بگذارد.

 پس از اینکه شورای رقابت فهرست جدید قیمت خودروهای داخلی را منتشر کرد واکنشی به جز « رکود » از سوی بازار سر نزده است به طوریکه هفته جاری در حالی به پایان رسید که بسیاری از فعالان بازار اعتقاد دارند خرید و فروش آنچنانی در بازار صورت نگرفت. این در حالی است که قیمت هایی که از سوی شورای رقابت اعلام شده توسط خودروسازان پذیرفته شده است اما گویا عدم اعمال قیمت ها مصوب سبب شده که خریداران دست نگه دارند.

 

از سوی دیگر نارضایتی رییس جمهوری در رابطه با قیمت خودرو که به صراحت توسط سخنگوی دولت در روز چهارشنبه اعلام شد بازار را به سویی سوق داد که بسیاری از متقاضیان خرید خودرو دست نگه دارند. نوبخت به طور شفاف اعلام کرد که دولت از قیمت های جدیدی که در رابطه با خودرو اعلام شده است مکدر است و همین اظهار نظر کوتاه کافی بود تا در ذهن بسیاری از متقاضیان خرید خودرو این موضوع شکل گیرد که باید دست نگه داشت: « امروز هیأت وزیران و رئیس جمهور مراتب تکدر خود را نسبت به افزایش قیمت خودرو اعلام کردند و امیدواریم بررسی مجدد نسبت به قمیت خودرو صورت گیرد، این قیمت برای دولت پذیرفتنی نیست . »

اگرچه این اظهار نظر سخنگوی دولت در روز چهارشنبه مطرح شد اما پیش از آن نیز چندان خرید و فورشی در بازار خودرو صورت نگرفته بود و بازار هفته ای رکودی را پشت سر گذاشت. رکودی که با صحبت های سخنگوی دولت وارد فاز تازه تری شد و باید منتظر ماند و دید که خبرسازی های قیمت خودرو تا چه زمانی پیشروی خواهد کرد و آیا با اتخاذ تصمیمی صحیح رضایت خریداران و تولیدکنندگان خودرو جلب خواهد شد یا خیر. موضوعی که می تواند پایانی برای بازار پر التهاب خودرو در دو سال گذشته باشد. موضوعی که حتی با تصویب قیمت های جدید توسط شورای رقابت نیز پایان پیدا نکرد و در هفته ای که گذشت یک بلاتکلیفی در بازار موج زد به طوریکه برای برخی خودرو ها یک بازه قیمتی وجود داشت و قیمت دقیقی برای آن در نظر گرفته نشده بود.

 

به طور مثال پژو 206 تيپ 5 در بازه قيمتي 38 تا 38 ميليون و 300 هزار تومان در بازار به فروش رفت. مدل دیگری از خودروی 206 يعني V8  100 هزار تومان نسبت به هفته ما قبل خودر رشد قيمت داشت و به 38 ميليون و 600 هزار تومان رسيد. تندر خودروی پر طرفداری که توسط دو شرکت خودرو سازی در بازار عرضه می شود در مدل تولید ايران‌خودرویی خود 300 هزار تومان افزایش قیمت داشت و به 38 ميليون و 300 هزار تومان رسيد. همین خودرو در مدلی که شرکت خودروسازی پارس‌خودرو آن را تولید کرده است رشدي مشابه داشت و با  39 ميليون و 800 هزار تومان فروش رفت.

پژو 405 بنزيني يورو4 با دو ايربگ در بازار قيمتي برابر با 31 ميليون تومان داشت و مدل دوگانه‌سوز آن نيز 32 ميليون و 500 هزار تومان فروخته شد. پرايد111 اندكي جهش قيمت را در هفته ای که گذشت تجربه كرد به طوریکه با 200 هزار تومان رشد 21 ميليون توماني شد.

جدول قیمت سایر خودروهای پر متقاضی بازار در هفته ای که گذشت به شرح زیر است:

نوع خودرو

قیمت

پژو پارس

36 میلیون تومان

پارس دوگانه سوز

37 میلیون و 500 هزار تومان

سمند LX

30 میلیون و 500 هزار تومان

رانا

33 میلیون و 200 هزار تومان

تیبا

23 میلیون و 800 هزار تومان

پراید131

20 میلیون تومان

سایپا 132

19 میلیون تومان

اخبار اقتصادی -خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------