عرضه خودرو با آپشن‌هایی خارج از مصوبه شورای رقابت



اخبار ,اخبار اقتصادی ,قیمت‌های جدید خودرو

 

اخبار اقتصادی - عرضه خودرو با آپشن‌هایی خارج از مصوبه شورای رقابت

خودروسازان در حالی طی دو روز اخیر نسبت به عرضه بخشی از محصولاتشان با قیمت‌های جدید اقدام کرده‌اند که این نرخ‌گذاری با ابهام زیادی روبه‌رو است.

طبق مصوبه شورای سیاست‌گذاری خودرو، ایران خودرو و سایپا باید هر ماه 20 درصد از تولیدات خود را از طریق فروش فوری عرضه کنند. این در حالی است که شرکت سایپا طی ماه‌های گذشته هیچ اقدامی برای فروش نقدی محصولاتش نکرده و ایران خودرو نیز که در ماه‌های اخیر بخشی از تولیدش را به‌صورت نقدی عرضه کرده بود، برخلاف روند خود، در 20 روز ابتدایی ماه جاری عرضه‌ای را انجام نداد.


اما با اعلام نرخ‌های شورای رقابت و پس از افزایش قیمت خودرو، در حالی برخی مسوولان خواستار بازنگری در قیمت جدید خودروها شدند و حتی سخنگوی دولت نیز از «مکدر شدن رئیس‌جمهور»در پی قیمت‌گذاری جدید خودروها سخن گفت، خودروسازان دست به کار شدند و اقدام به عرضه خودرو به روش نقدی کردند.


به این ترتیب سایپا برخی محصولات خود را با قیمت جدید به‌صورت اینترنتی از امروز عرضه خواهد کرد در این شرایط سایپا 131مدل SE با موتور M13 و استاندارد یورو 4 به قیمت 20 میلیون و 122 هزار تومان، تیبا مدل SX با موتور M15 و استاندارد یورو 4 با قیمت 24 میلیون و 183 هزار تومان و سایپا 131 مدل TL پایه گازسوز با قیمت 21 میلیون و 95 هزار تومان به‌صورت اینترنتی عرضه شده است.


این قیمت‌ها در حالی از سوی سایپا تعیین شده که نرخی برای این خودروها از سوی شورای رقابت اعلام نشده بود.


در بین محصولات ایران خودرو نیز که پیش‌فروش آن از فردا آغاز می‌شود، برخی اخبار حاکی است پژو 405 بنزینی GLX با ایربگ راننده و با استاندارد یورو 4 به قیمت 26 میلیون و 669 هزار تومان و نوع بنزینی با کیسه هوای راننده و سرنشین و استاندارد یورو 4 این خودرو نیز با قیمت 28 میلیون و 445 هزار تومان عرضه خواهد شد. قیمت این خودروها نیز در لیست شورای رقابت ارائه نشده بود. همچنین پژو 405 دوگانه سوز GLX با ایربگ راننده و سرنشین و استاندارد یورو 4 به نرخ 30 میلیون و 118 هزار تومان عرضه می‌شود.


علاوه‌بر این، پژو 206 تیپ 5 با ایربگ راننده و سرنشین و هشداردهنده موانع عقب به قیمت 36 میلیون و 223 هزار و 800 تومان عرضه خواهد شد در حالی که قیمت مصوب این خودرو بدون هشداردهنده دنده عقب، توسط شورای رقابت، 34 میلیون و 114 هزار تومان تعیین شده بود و قطعا هزینه نصب سنسور دنده عقب 2میلیون و 100 هزار تومان نخواهد بود.
پژو 206 صندوق‌دار مدل V8 با ایربگ راننده و سرنشین و هشداردهنده موانع عقب نیز به قیمت 36 میلیون و 758 هزار و 600 تومان از سوی ایران خودرو از فردا عرضه می‌شود که قیمت این خودرو بدون سنسور دنده عقب 34 میلیون و 649 هزار تومان تعیین شده بود و به این ترتیب بابت نصب هشدار‌دهنده دنده عقب هزینه 2 میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.


در این فروش، پژو 206 صندوق‌دار مدل V8 با کیسه هوای راننده و سرنشین نیز به قیمت 34 میلیون و 649 هزار تومان عرضه خواهد شد.


همچنین تندر- 90 مدل E2 با گیربکس اتوماتیک و کیسه هوای راننده و استاندارد یورو 4 توسط ایران خودرو به قیمت 45 میلیون و 967 هزار و 200 تومان عرضه می‌شود که البته قیمت این خودرو توسط شورای رقابت تعیین نشده بود.


فروش دستپاچه خودروسازان و تفاوت قیمت آنها با نرخ‌های اعلام شده از سوی شورای رقابت در حالی اتفاق افتاده که مشتریان بازار خودرو منتظر تعیین تکلیف قیمت خودروها و اعلام موضع دولت به‌صورت شفاف هستند.

اخبار اقتصادی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------