چرا خرید و فروش خانه کم شده است؟



اخبار ,اخبار اقتصادی ,خرید و فروش مسکن

 

اخبار اقتصادی - چرا خرید و فروش خانه کم شده است؟

کاهش میزان معاملات در بازار مسکن ناشی از رکود اقتصادی است که در کشور حاکم است و با توجه به رکود به وجود آمده، متقاضیان همچنان منتظر هستند قیمت‌ها کاهش یابد. 

عطا‌ءالله آیت‌اللهی - رییس شورای مهندسان مشاور ایران - در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ دلایل کاهش میزان معاملات مسکن در ماه‌های اخیر اظهار کرد: به دلیل رکود اقتصادی که در کشور حاکم است، سرمایه‌های سرگردان در بخش‌های مختلف در حال سرمایه‌گذاری هستند و در بازار مسکن تمرکز ندارند.
 
وی افزود: با توجه به رکود به وجود آمده در بازار مسکن افراد همچنان منتظر هستند که کاهش قیمت اتفاق بیفتد.
 
آیت‌اللهی با بیان این‌که براین اساس خریداران دست نگه داشته و تمایلی برای خرید ندارند، تصریح کرد: به همین دلیل میزان معاملات افت چشم‌گیری پیدا کرده است.
 
رییس شورای مهندسان مشاور ایران با اشاره به این‌که در حال حاضر بازار مسکن راکد است و خرید و فروش چندانی در آن اتفاق نمی‌افتد، گفت: مردم انتظار دارند در راستای رکود به وجود آمده قیمت‌ها نیز کاهش یابد.
 
وی درباره‌ وضعیت بازار در ماه‌های آتی نیز اظهار کرد: در سه ماه آینده اتفاق خاصی در بازار مسکن رخ نمی‌دهد و وضعیت بازار به همین روال پیش می‌رود مگر آنکه تحول بزرگی مانند اجرای طرح وام 50 درصدی ارزش خرید خانه یا اتفاق ویژه‌ای از جمله افزایش تسهیلات، فرصت‌ها و کمک به خریداران بیفتد در غیر این صورت روال در ماه‌های آتی به همین منوال پیش خواهد رفت. 

اخبار اقتصادی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------