اظهارات مقام مسئول در وزارت نیرو درباره جیره‌بندی برق تابستانی



اخبار ,اخبار اقتصادی ,جیره‌بندی برق تابستانی

 

اخبار اقتصادی  - جیره‌بندی برق تابستانی فعلا منتفی است/ کاهش ذخیره سوخت مایع نیروگاه‌ها

یک مقام مسئول در وزارت نیرو با اشاره به ثبت رکورد مصرف 47000 مگاوات مصرف برق در تابستان سالجاری جیره‌بندی برق تابستانی منازل را فعلا منتفی اعلام کرد و گفت: حدود 66 درصد مخازن گازوئیل و 45 درصد مخازن نفت کوره نیروگاه ها خالی است.

غلامرضا مهرداد در گفتگو با مهر درباره آخرین ضعیت تولید و مصرف برق در کشور، گفت: از خرداد ماه امسال با تکمیل دوره تعمیرات اساسی تمامی واحدهای نیروگاهی و شبکه انتقال، ظرفیت تولید برق کشور برای تامین برق تابستانی کشور کامل شد، گفت: هم اکنون تمامی واحدهای نیروگاهی کشور با ظرفیت کامل در مدار بهره برداری قرار دارند.

مدیرکل دفتر پشتیبانی فنی تولید توانیر با اعلام اینکه تاکنون پیک مصرف برق کشور تا مرز 47 هزار مگاوات افزایش یافته است، تصریح کرد:  با وجود ثبت پیک جدید مصرف برق اما هیچ گونه خاموشی برنامه‌ریزی شده ای در سطح شبکه برق کشور اعمال نشده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه برای تامین پایدار برق مشترکان خانگی و تجاری به میزان ناچیزی برق برخی از صنایع محدود شده است، اظهار داشت: هم اکنون به طور متوسط 8 تا 7500 مگاوات برق از نیروگاه های برقآبی تولید می شود.

وی با اشاره به تولید حدود 40 هزار مگاوات برق از نیروگاه های حرارتی، بیان کرد: علاوه بر حدود یکهزار مگاوات برق هم از نیروگاه اتمی بوشهر تولید و به شبکه سراسری تحویل داده می شود.

مرداد با تاکید بر اینکه اگر درجه حرارت و گرمای شدید هوا تشدید نشود تا مرز 49 هزار مگاوات امکان تولید برق وجود دارد، در خصوص وضعیت تامین گاز نیروگاه‌های کشور توضیح داد: میزان گازرسانی بر خلاف تحویل سوخت مایع از ابتدای سالجاری افزایش یافته است.

مدیرکل دفتر پشتیبانی فنی تولید توانیر با بیان اینکه هم اکنون میزان و موجودی سوخت مایع نیروگاه ها شامل گازوئیل و نفت کوره در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است، تبیین کرد: با این وجود مسئولان وزارت نفت قول داده اند تا بهره برداری از فازهای جدید پارس جنوبی امسال ظرفیت تولید گاز برای تامین سوخت زمستانی نیروگاه ها افزایش یابد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه از این رو نگران تامین و کاهش تحویل سوخت مایع به نیروگاه ها نیستیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 55 درصد ذخیره نفت کوره و 34 درصد ذخیره گازوئیل در واحدهای نیروگاهی وجود دارد.

سید ‌زمان حسینی هفته گذشته با بیان اینکه وزارت نفت گاز مورد نیاز نیروگاه‌‌های کشور را نمی‌تواند تامین کند و موضوعی که عنوان می‌کند می‌گوید در حال توسعه و تعمیرات هستیم، گفت: ما معمولا برای تمامی نیروگاه‌های کشور و از جمله تهران به اندازه 45 روز در مخازن نیروگاهها، سوخت مایع ذخیره می‌کنیم و چون در زمستان مصرف گاز افزایش می‌یابد از ذخیره مخازن استفاده می‌کنیم.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای تهران با بیان اینکه در حال حاضر میزان گاز تحویلی به نیروگاه‌ها کاهش یافته است، مجبور هستیم از ذخیره مخازن استفاده کنیم، تصریح کرد: اگر از ذخیره سوخت زمستانی استفاده نمی‌کردیم الان باید شاهد خاموشی‌های گسترده‌ای می‌شدیم.

به گفته این مقام مسئول این وضعیت را در این 15 سال اخیر بنده که سالهاست در حوزه برق فعالیت می‌کنم ندیده بودم و چنین مشکلی را شاهد نبودیم.
اخبار اقتصادی - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------