هشدار نسبت به افزایش کاذب نرخ اوراق تسهیلات مسکن



اخبار ,اخبار اقتصادی ,نرخ اوراق تسهیلات مسکن

 

اخبار اقتصادی - هشدار نسبت به افزایش کاذب نرخ اوراق تسهیلات مسکن

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه نرخ اوراق تسهیلات خرید مسکن در فرابورس به شکل کاذب و احتمالا دستکاری‌شده، افزایش یافته است، گفت: خریداری در بازار برای این اوراق وجود ندارد و دلیل این افزایش جز فریب خریداران نیست.

 محمد‌رضا عربی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به روند فروش اوراق تسهیلات خرید مسکن در فرابورس تاکید کرد: در بازار ایران این اوراق به عنوان یک دارایی پس از مدتی باطل می‌شود، در صورتی که چنین چیزی در دنیا مرسوم نیست.

 

وی ادامه داد: این اوراق مدت‌دار بوده و پس از مدتی قطعا باطل خواهد شد و خریداران باید به این نکته توجه ویژه داشته باشند.این‌کارشناس بازار‌سرمایه با اشاره به دلایل به‌صرفه نبودن این اوراق در شرایط فعلی تصریح کرد: اکنون طبق آماری که در اغلب کارگزاری‌ها داریم، خریداران چندانی برای این اوراق وجود ندارد و اینکه چه کسی قیمت‌ها را بالا برده، مشخص نیست. عربی تاکید کرد: خریدار با قیمت فعلی باید 20 درصد میزان وام (45 میلیون تومان) به صورت واقعی و به روز پرداخت کند و در ادامه نیز با نرخ 15 درصد این وام را بازپرداخت می‌کند، بنابراین کدام منطق چنین شرایطی را می‌پذیرد؛ آیا این قیمت‌ها کاذب نیست؟


این کارشناس بازار سرمایه در پایان تاکید کرد: پیش از این اوراق در دست دلالان بود که از این میزان نیز ارزان‌تر فروخته می‌شد و اکنون ساز‌و‌کار فعلی با توجه به شرایط بازار مسکن پاسخگو نخواهد بود، بنابراین پیشنهاد می‌شود به جای انتشار اوراق به صورت ماهانه طی 2 تا 3 سال، اوراق یک ماهه فروخته شود.

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------