خداحافظی کارت‌ها با بنزین 400 تومانی



اخبار ,اخبار اقتصادی ,کارت سوخت  400 تومانی

اخبار اقتصادی - خداحافظی کارت‌ها با بنزین 400 تومانی

با آغاز سفرهای تابستانی ذخیره بنزین 400 تومانی کارت‌های هوشمند سوخت با کاهشی 50 درصدی نسبت به اردیبهشت ماه سال جاری به یک میلیارد و 300 میلیون لیتر رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، با اجرای فاز دوم قانون هدفمند سازی یارانه ها و افزایش قیمت هر لیتر بنزین آزاد به 1000 تومان، مردم در کارت های هوشمند سوخت خود حدود دو میلیارد و 700 میلیون لیتر بنزین ذخیره سازی کردند.

از این رو هم اکنون با گذشت حدود سه ماه از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها ذخیره بنزین 400 تومانی کارت ها به کمتر از نصف کاهش یافته است.

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران امروز با انتشار گزارشی، اعلام کرد: موجودی بنزین 400 تومانی کارت‌های هوشمند سوخت شامل خودروهای سواری و موتورسیکلت به 1.3 میلیارد لیتر کاهش یافت.

بر این اساس در حال حاضر یک میلیارد و 100 میلیون لیتر بنزین با نرخ 400 تومان در کارتهای سوخت خودروهای سواری باقیمانده که کماکان معتبر است. همچنین موجودی بنزین 400 تومانی باقیمانده در کارت سوخت موتور سیکلتها را نیز 200 میلیون لیتر اعلام کرد.

از سوی دیگر پیش بینی می شود با به پایان رسیدن ماه مبارک رمضان و آغاز سفرهای تابستانی مردم مصرف بنزین کشور به ویژه بنزین با قیمت 400 تومانی هم جهش یابد.

در شرایط فعلی هیچ گونه محدودیت زمانی برای استفاده از ذخیره بنزین 400 تومانی کارت های هوشمند سوخت تعریف نشده است و دارندگان سهمیه بنزین 400 تومانی می توانند بنزین مورد نیاز خود را از جایگاه ها تامین کنند.

عباس کاظمی معاون وزیر نفت اخیرا در گفتگو با مهر با اشاره به تامین بنزین مردم در ماه مبارک رمضان و همزمان با آغاز سفرهای تابستانی از وقوع جهش جدید مصرف بنزین از اواسط مرداد ماه تا هفته اول مهر ماه سال جاری خبر داد و اعلام کرد: ذخایر بنزین 400 تومانی کارت‌ها در حال کاهش است.

به گزارش مهر، آمارهای شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به عنوان متولی توزیع و عرضه بنزین در کشور حاکی از آن است که در طول سه ماه نخست سال جاری مصرف بنزین با رشد مصرف در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته روبرو شده است.

بر این اساس در فروردین ماه سال جاری به طور میانگین روزانه 73.9 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شد که در مقایسه با مصرف فروردین ماه سال گذشته (حدود 68.3 میلیون لیتر) مصرف این فرآورده میان تقطیری پالایشگاه‌های نفت به جای کاهش با 8.2 درصد افزایش همراه شده است.

اردیبهشت ماه سال جاری هم متوسط مصرف بنزین به روند رو به رشد خود ادامه داد به طوری‌که متوسط مصرف این فرآورده نفتی از 66.4 میلیون لیتر در اردیبهشت ماه سال گذشته با ثبت رشدی 5.3 درصدی به مرز 70 میلیون لیتر در روز رسیده است.

در سومین ماه فصل بهار هم به طور متوسط روزانه حدود 70 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته مصرف این فرآورده نفتی با رشدی حدود 4.3 درصدی همراه شده است.

اخبار اقتصادی - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------