مهلت یک ماهه به دولت برای حذف پردرآمدها



اخبار ,اخبار اقتصادی ,حذف افراد پردر آمد از دریافت یارانه

 

اخبار اقتصادی - مهلت یک ماهه به دولت برای حذف پردرآمدها

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از مهلت یک ماهه مجلس به دولت برای ارزیابی منابع هدفمندی و اجرای صحیح قانون خبر داد و گفت: کسری 7000 میلیاردی حتمی است.

غلامرضا تاجگردون در گفتگو با مهر با اشاره به اظهارات وزیر اقتصاد در مورد حذف افراد پردر آمد از دریافت یارانه نقدی گفت: اظهارات ایشان به معنای اظهار نظر دولت نیست.

نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نوبخت در کمیسیون بودجه اعلام کرد که سیاست دولت بر این است که با روشی آرام اجرای قانون هدفمندی را جلو ببرد. دولت آماری از تعداد پر در آمد ها برای حذف آن ها ندارد این ادعای 10 میلیون هم از اظهارات آقای طیب نیا است اما دولت تلاش دارد که روند حذف پر در آمدها را با احتیاط انجام دهد.

تاجگردون تاکید کرد: دولت برای اجرای قانون هدفمندی کسری اعتبار دارد در جلسه با نوبخت هم بر این امر تاکید شد، نتیجه گیری جلسه این بود که یک ماه دیگر هم مجلس به دولت برای اجرای این قانون فرصت دهد.

وی ادامه داد: دولت معتقد است باید منابع قانون هدفمندی به روز تر شود زیرا هنوز قیمت های جدید خودش را نشان نداده است و مردم هنوز از سوخت 400 تومانی استفاده می کنند. مقرر شد یک ماه دیگر ارزیابی مجددی از منابع هدفمندی داشته باشیم و بعد تصمیم گیری کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه کسری بودجه پیش بینی شده برای امسال با اجرای قانون هدفمندی 7000 میلیارد تومان است، گفت: سهم بخش بهداشت از اجرای قانون هدفمندی پرداخت خواهد شد اما دولت در پرداخت سهم تولید مشکل خواهد داشت.

تاجگردون با اشاره به سیاست های دولت برای حمایت از تولید گفت: مشکلاتی وجود دارد که با سیاست نیز حل نمی شود، سیستم بانکی ما ضعیف است. باید به بانک ها برای افزایش سرمایه کمک کرد برای این کار هم مجلس و هم دولت باید جلو بیایند، باید تکلیفی عمل شود و بانک ها باید بخشی از دارایی هایشان از جمله شرکت هایشان را بفروشند و به سیستم بانکی بیاورند.

وی ادامه داد: اگر افزایش سرمایه بانک ها اتفاق نیافتد نمی توانیم توقع داشته باشیم که مشکلات اقتصاد و تولید با سیاست حل شود.

اخبار اقتصادی - مهر

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------