آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

صادرات ایران به چین افزایش یافت



اخبار ,اخبار اقتصادی ,صادرات ایران به چین

 

اخبار اقتصادی - بررسی صادرات ایران در بهار امسال
صادرات ایران به چین افزایش یافت

گزارش گمرک ایران در سه ماه نخست سال جاری حاکی از افزایش 25 درصدی صادرات ایران به کشور چین است.

 بر اساس آمار مقدماتی گمرک جمهوری اسلامی ایران، کشور چین در سه ماهه نخست سال جاری بزرگترین مشتری صادرات ایران است، به طوریکه در بهار امسال هفت میلیون و 361 هزار تن کالا به کشور چین صادر شده که ارزش این صادرات برابر دو میلیارد و 137 میلیون دلار بوده است.

این در حالی است که میزان صادرات ایران در مدت مشابه سال گذشته هفت میلیون و 519 هزار تن معادل یک میلیارد و 711 میلیون دلار بوده است که این آمار نشان می‌دهد که اگرچه صادرات ایران به چین از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش دو درصدی داشته اما به لحاظ ارزش حدود 25 درصد افزایش یافته است.

به این ترتیب کشور چین با این آمار در راس کشورهای دریافت کننده کالاهای ایران قرار می‌گیرد.

همچنین در بهار امسال کشور ایران چهار میلیون و 228 هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و 442 میلیون دلار به عراق صادر کرده است که نسبت به سال گذشته که صادرات ایران به عراق چهار میلیون و 524 هزار تن به ارزش یک میلیارد و 469 میلیون دلار بوده است، به لحاظ وزنی شش درصد و به لحاظ ارزش حدود دو درصد کاهش داشته است.

امارات نیز در سه ماهه نخست سال جاری به لحاظ دریافت صادرات ایران در رتبه سوم قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، میزان صادرات ایران به امارات در این مدت یک میلیون و 521 هزار تن به ارزش 944 میلیون دلار بوده است که 11.7 درصد از کل صادرات کشور در بهار امسال را شامل می‌شود.

به این ترتیب با توجه به صادرات یک میلیون و 298 هزار تن کالا به ارزش 886 میلیون دلار در مدت مشابه سال گذشته به امارات، میزان صادرات به این کشور نسبت به سه ماهه نخست 1392حدود هفت درصد افزایش داشته است.

بر این اساس در بهار امسال 750 هزار تن کالا به ارزش 552 میلیون دلار نیز به افغانستان صادر شده است که در حدود هفت درصد از کل صادرات کشور در این مدت است.

در بهار سال گذشته نیز 972 هزارتن برابر 695 میلیون دلار کالا به افغانستان صادر شده بود که این آمار حاکی از کاهش بیش از 20 درصدی صادرات ایران به افعانستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

ترکیه نیز در رده پنجم دریافت کنندگان صادرات ایران قرار دارد که بر این اساس در سه ماهه نخست سال جاری 637 هزارتن معادل 517 میلیون دلار میزان صادرات ایران به این کشور است.

همچنین در سه ماهه نخست سال گذشته 345 هزار تن کالا به ارزش 379 میلیون دلار به کشور ترکیه صادر شده است که آمار افزایش 36 درصدی صادرات ایران به ترکیه نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد. 

اخبار اقتصادی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------