رکوردشکنی جدید بورس تهران



اخبار ,اخبار اقتصادی ,بورس

 

اخبار اقتصادی - با افزایش شاخص و ارزش بازار رخ داد؛
رکوردشکنی جدید بورس تهران

بورس اوراق بهادار تهران در معاملات امروز روند صعودی در پیش گرفت و در جدید ترین رکورد شکنی خود موفق به بازپس گیری کانال 74 هزار واحدی شد. 

به گزارش ایسنا، در جریان معاملات امروز بورس تهران،قیمت شرکتها افزایش پیدا کرد و روند صعودی در تالار شیشه‌ای حاکم شد به طوری که دماسنج بازار سرمایه با 635 واحد افزایش مواجه شد و به کانال 74 هزار و 526 واحد رسید.
 
در بازار امروز برخلاف روزهای گذشته، شرکتهای مطرح بازار باعث رشد شاخص شدند به طوری که شرکتهای هلدینگ خلیج فارس، تاپیکو، توسعه معادن و فلزات، دارویی تامین، سرمایه گذاری خوارزمی و پتروشیمی خارک بیشترین تاثیر را در رشد شاخص بورس گذاشتند.
 
همچنین در بازار امروز هلدینگ خلیج فارس،گروه صنعتی بارز و سرمایه گذاری ساختمان ایران از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شده و سرمایه گذاری خوارزمی، پارس پامچال و سیمان درود بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.این در حالی است که در بازار روز سه شنبه محصولات شیمیایی بالاترین تاثیر را در شاخص بورس گذاشت و به همراه استخراج کانه های فلزی، مواد دارویی و سیمان در صدر جدول قرار گرفت.
 
در بازار امروز به دلیل افزایش قیمت جهانی فلز، گروه فلزات اساسی با تشکیل صف های خرید مواجه شد و اکثر نمادهای این گروه با افزایش تقاضا مواجه شدند.علاوه بر این گروه دارو نیز به دلیل انتشار گزارش مثبت 3 ماهه با صف های خرید پرتعداد مواجه شد و نمادهای این گروه برترین صف های تقاضا را به نام خود کردند.
 
به این ترتیب در بازار مثبت امروز فعالیت خریداران در گروه‌های مختلف بیشتر شد به طوری که سرمایه گذاران حقیقی در صنایعی همچون محصولات شیمیایی، سرمایه گذاری‌ها، انبوه سازی،فلزات اساسی و سایر واسطه گری های مالی بیشتر سرمایه گذاری کردند.
 
همچنین در بازار امروز میزان مشارکت سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی متعادل بود به طوری که حقیقی ها 386 هزار و 655 میلیون سهم خریداری کرده و در مقابل 321 هزار و 347 میلیون سهم فروختند یعنی بعد از مدتها در بازار امروز میزان خرید سرمایه گذاران حقیقی از فروش آنها بیشتر بود.در مقابل حقوقی ها در بازار امروز بیشتر فروشنده بودند به طوری که 88 هزار و 579 میلیون سهم خریداری کرده و در مقابل 153 هزار و 886 میلیون سهم فروختند.
 
در مجموع در بازار مثبت امروز بیش از 410 میلیون سهم به ارزش 127 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه به 344 هزار میلیارد تومان رسید. 

اخبار اقتصادی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------