آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

چین تنها خریدار همه نفت خام ایران؟ / فروش نفت به بالاترین میزان از سال۲۰۱۹ رسید

صادرات نفت ایران به بالاترین حد خود در ۶سال‌اخیر رسیده و به‌رغم تحریم‌های یک‌جانبه غرب، به اقتصاد این کشور برابر با…

شکایت 4 میلیارد دلاری بانک ملت از دولت انگلیس



اخبار ,اخبار اقتصادی ,بانک ملت

 

اخبار اقتصادی -  شکایت 4 میلیارد دلاری بانک ملت از دولت انگلیس

وکیل بانک ملت گفته است که این بانک از تحریم های وضع شده علیه نظام بانکی و مالی ایران در طول سال های گذشته 3.98 میلیارد دلار ضرر کرده است.

 روزنامه "وال استریت ژورنال" از شکایت بانک ملت، بزرگترین بانک خصوصی ایران از وزارت خزانه داری انگلیس خبر داده است. این بانک ایرانی خواستار دریافت غرامتی 4 میلیارد دلاری از دولت انگلیس به منظور جبران تبعات تحریم شده است.

به گزارش "تدبیر"، روزنامه "وال استریت ژورنال" با انتشار این خبر افزوده است که سخنگوی وزارت خزانه داری انگلیس از اظهارنظر در مورد این خبر و رویه قضایی پیگیری مطالبات بانک ملت خودداری ورزیده است. بانک ملت دادخواست شکایت خود از وزارت خزانه داری را روز جمعه به دادگاه رسیدگی کننده به پرونده مالی و تجاری انگلیس تقدیم کرده بود. وکیل بانک ملت گفته است که این بانک از تحریم های وضع شده علیه نظام بانکی و مالی ایران در طول سال های گذشته 3.98 میلیارد دلار ضرر کرده است.

شکایت بانک ملت پس از آن انجام شد که در جون سال گذشته میلادی دادگاه عاللی انگلیس اعلام کرد که تحریم های وضع شده علیه ایران توسط دولت انگلیس در سال 2009 میلادی غیر قانونی بوده است. در آن زمان وزارت خزانه داری انگلیس مراتب نارضایتی خود از حکم دادگاه عالی آن کشور ار اعلام کرد.
دولت انگلیس همراه با دولت امریکا تحریم هایی را علیه نظام بانکی و مالی ایران و با هدف متوقف ساختن برنامه هسته ای آن کشور وضع کرده بود.

اخبار اقتصادی - تدبیر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------