آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

وضعیت قیمت طلا / دلار بازار را برهم می زند؟



اخبار ,اخبار اقتصادی , قیمت طلا

 

اخبار اقتصادی - طلا ارزان شد/ دلار بازار را برهم می زند؟

امروز بازهم قیمت طلا در بازارهای جهانی کاهش یافت.

به گزارش خبرآنلاين در اتفاق در شرايطي رخ داد که موسسه کيتکو پيش بيني رشد قيمت طلا را ارائه داده بود. در همين حال فعالان بازار پيش بيني مي کردند، تحولات منطقه و ماجراهاي پيرامون غزه اثرات قابل توجهي در روند قيمت گذاري طلا داشته باشد ولي جنگ در منطقه نيز چنان در حال طلا موثر نبود تا قيمت ها مسير صعودي را پيش گيرند.

قيمت طلا طي روزهاي گذشته کاهش ده دلاري را تجربه کرده است. به اعتقاد تحليلگران بازار تقويت بازارهاي آسيايي نيز يکي از عواملي بوده که در کاهش قيمت طلا موثر واقع شده است. فعالان بازار براين باورند که ماجراي غزه و حاشيه هاي اوکراين تنها دليل توقف قيمت طلا در بازارهاي جهاني بوده است.

ارزش سهام‌های آسیایی امروز با وجود نگرانی‌ها در مورد غزه و اوکراین، به بالاترین رقم در 3 سال گذشته رسید. این درحالی است که ارزش ین نیز در برابر دلار و یورو نیز کاهش یافت.

با اين حال همچنان برخي فعالان بازار پيش بيني مي کنند قيمت ها به بالا گرفتن بحران هاي سياسي در اروپاي شرقي روند صعودي پيش گيرند. یک تاجر فلزهای گران‌بها در سوئیس در این‌باره به رویترز گفت: بی ثباتی در اروپای شرقی و خاورمیانه باعث تقویت این فلز گران بها خواهد شد.

با توجه به کمبود تقاضای فیزیکی در بازار و نبود آمار اقتصادی مهم در هفته آینده، چشم بازیگران بازار به اتفاقات ‏ژئوپلیتکی در جهان است که می‌توانند دست کم در کوتاه مدت در بازار نوسانات ایجاد کند.

همچنين یک معامله‌گر شمش طلا معتقد است که نوسانات ناگهانی هفته جاری نشان می‌هد که طلا امکان نوسانات ناگهانی حتی در ‏یک بازار معاملاتی بسیار محدود را دارد. وی می‌گوید:«در حال حاضر علی‌رغم فروش توسط تولیدکننده در قیمت‌های بالا، ‏تقاضای فیزیکی در قیمت‌های پایین افزایش نمی‌یابد.»

برخي سايت هاي خبري نيز طي روزهاي گذشته با انتشار گزارش هايي کاهش قيمت ها در بازارهاي جهاني را ناشي از تحولات ژئوپلیتیکی ارزيابي کرده بودند. به طور مثال جورج گرو، معاون و استراتژیست فلزات گرانبها در یک موسسه مالی، معتقد است که شرایط ژئوپلیتیکی جهانی در هفته ‏آینده پیچیده و دشوارتر خواهد شد و در نتیجه قیمت‌های طلا در هفته آینده افزایش خواهد یافت.

 

اخبار ,اخبار اقتصادی , قیمت طلا


 همچنين کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازارها در یک موسسه سرمایه‌گذاری، نیز اعتقاد به افزایش قیمت‌ها در هفته آینده ‏دارد. به عقیده وی‌"شوک ابتدای هفته گذشته، شرایط خرید بیش از اندازه به هدف افزایش بیشتر قیمت‌ها را کاملا خنثی کرد ‏اما جهش قیمتی روز پنج‌شنبه نشان داد که معامله‌گران هنوز هم به دلیل نا امنی‌های جهانی، از طلا برای ذخیره‌سازی (شکل ‏گیری خانه امن) استفاده می‌کنند. با افزایش نارضایتی در بازارها، قیمت طلا نیز افزایش خواهد یافت.»

با اين حال حرکت بانک مرکزي ايران براي يکسان سازي نرخ ارز که نشانه هاي آن در بازار نمايان شده است، مقدماتي را براي افزايش بهاي طلا نيز ايجاد کرده است. طي روزهاي آينده دو اتفاق در بازار داخلي طلاي ايران رخ مي دهد. از سوي با توجه به فرارسيدن عيد سعيد فطر، قيمت سکه به دليل افزايش ميزان تقاضا رشد مي کند. همچنين با توجه به احتمال افزايش قيمت دلار، بازهم اين ارز بين المللي اثرات خود را برقيمت طلا باقي مي گذارد و در نهايت بهاي سکه در بازار تهران رشد پيدا مي کند.

بانک مرکزي ايران به صورت رسمي ماجراي يکسان سازي نرخ ارز را مطرح نکرده است ولي افزايش يکباره قيمت ارزها از سوي بانک مرکزي حداقل اين شائبه را در سايت هاي خبري ايجاد کرده که اين نهاد پولي و مالي طرح افزايش قيمت دلار را بازهم در دستور کار قرار داده است.

امروز بخش مهمي از خبرهاي سايت هاي اقتصادي به تحليل دلايل رشد قيمت دلار مربوط بود. حجم زيادي از اخبار هم نشان مي داد که بانک مرکزي خواهان رساندن قيمت دلار رسمي به عددي بالاتر از 3 هزار تومان است. البته هيچکدام از مسوولان پولي و بانکي کشور اين موضوع را تاييد نمي کنند.

اخبار اقتصادی - خبرآنلاين

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------