آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

خانه‌های کلنگی بی‌مشتری شد! (+جدول)



اخبار اقتصادی - خانه‌های کلنگی بی‌مشتری شد! (+جدول)

بازار فروش خانه‌های کلنگی آرام است. در چهار ماه اول سال هیچ اتفاق جدیدی در این بازار رخ نداده است. قیمت‌ها نه افزایش داشته و نه کاهش. بر اساس پیش‌بینی کارشناسان مسکن این آرامش تا پایان نیمه اول سال هم برقرار است.

برخی کارشناسان مسکن از کاهش قیمت خانه‌های کلنگی در برخی از مناطق تهران خبر می‌دهند، اما گروهی دیگر با این تحلیل موافق نیستند و کمبود زمین در پایتخت را دلیلی بر ثبات قیمت زمین می‌دانند.

یکی از فعالان حوزه مسکن به دنیای اقتصاد می‌گوید: وقتی با محدودیت زمین در پایتخت مواجه هستیم چطور امکان کاهش قیمت وجود دارد. نه امکان واردات زمین وجود دارد و نه اضافه کردن آن، بنابراین زمین همیشه در تهران ارزش خود را دارد.

شاید کسانی که 8 تا 9 ماه است كه ملکشان را برای فروش گذاشته‌اند و بی‌مشتری بوده به‌دلیل نیاز فوری به پول کمتر از نرخ بازار خانه کلنگی‌شان را بفروشند اما قیمت‌ها در این مدت هیچ تغییری نداشته است.

این فعال بازار راه کاهش قیمت زمین در پایتخت را بلندمرتبه‌سازی در تهران می‌داند و می‌گوید: برای برخی از زمین‌ها تنها مجوز ساخت دو طبقه صادر می‌شود که این محدودیت سبب می‌شود که 10 سال بعد خانه تخریب و مجوز5طبقه صادر و تا 15 سال بعد این خانه دو طبقه به برجی 20 طبقه تبدیل می‌شود، درحالی‌که می‌توان از همان ابتدا اجازه ساخت یک مجتمع 15 طبقه را در این زمین صادر كرد.

او قیمت خانه‌های کلنگی را بر اساس موقعیت محله، بر و شمالی و جنوبی بودن متفاوت ارزیابی می‌کند و به دنیای اقتصاد می‌گوید: خانه‌های جنوبی برای ساخت‌و‌ساز بهتر هستند.

او تعیین قیمت خانه‌های کلنگی را بر اساس قاعده عرضه و تقاضا می‌داند و می‌گوید: ممکن است در یکی از محلات جنوبی پایتخت به‌دلیل موقعیت ویژه ملک زمینی با چند برابر قیمت منطقه به فروش برسد.

یکی دیگر از فعالان بازار مسکن در جنوب پایتخت می‌گوید: دو گروه متقاضی خانه‌های کلنگی هستند. افرادی که چند خانوار هستند و می‌خواهند در یکی از خانه‌های کلنگی بازسازی شده سکونت کنند و گروه دیگر بساز و بفروش‌ها هستند که به‌دلیل افزایش قیمت ساخت اگر آپارتمان‌های آماده خود را نگه دارند به سود بیشتری می‌رسند تا پروژه تازه‌ای را آغاز کنند.

او از افزایش پیش‌بینی نشده هزینه ساخت خبر می‌دهد و می‌گوید: به تازگی ضوابط تازه‌ای مانند ضوابط آتش نشانی یا نظام مهندسی وضع شده که خانه‌های 7 طبقه به بالا باید ضوابط خاص را رعایت کنند که به‌طور مثال این ضوابط برای خانه‌ای 9طبقه 120 میلیون به هزینه ساخت اضافه می‌کند.

این فعال بازار مسکن درباره قیمت خانه‌های کلنگی در پایتخت می‌گوید: در منطقه اطراف بوستان ولایت و خیابان زمزم قیمت خانه کلنگی تا متري 3 میلیون تومان است، اما در همین منطقه در خیابان شریعتی قیمت زمین حدود مترمربعي 5میلیون و 500 هزار تومان است. وی اعتقاد دارد خانه‌های با بر کمتر از 6 متر مناسب ساخت‌و‌ساز نیستند و بهتر است خانه‌های کوچک با تجمیع بر، بر زمین خود بیفزایند.

 

اخبار ,اخبار اقتصادی ,قیمت خانه‌های کلنگی

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------