اظهارات مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی درباره صدور کد سرمایه گذار خارجی در بورس



اخبار ,اخبار اقتصادی ,سرمایه گذار خارجی در بورس

 

اخبار اقتصادی -  مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی:
صدور کد سرمایه گذار خارجی در بورس 4 برابر افزایش یافت

مدیر عامل سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه(سمات) با اعلام اینکه صدور کد معاملاتی سرمایه گذاری خارجی در بورس ایران نسبت به 4 ماه ابتدایی سال گذشته افزایش 4 برابری داشته است، گفت: تا پایان خرداد امسال یک میلیون سهامدار جدید به بازار سرمایه اضافه شده است.

به گزارش ایرناحامد سلطانی نژاد با اشاره به اینکه در چهار ماه ابتدایی سال جاری 37 کد معاملاتی سرمایه گذار خارجی صادر شده است، افزود: این میزان نسبت به چهار ماهه ابتدایی سال گذشته که تنها هشت کد معاملاتی بوده است، افزایش چهار برابری نشان می دهد.

وی ادامه داد: معمولا سرمایه گذاران خارجی پس از بازدید از بورس ایران و آشنایی با بازار سرمایه درخواست کد معاملاتی می کنند.

مدیر عامل سمات میزان کل سرمایه گذار خارجی در کشور را 295 کد معاملاتی اعلام کرد که روند صدور آن رو به رشد بوده است.

سلطانی نژاد با اشاره به اینکه هم اکنون هفت میلیون و 617 هزار و 564 کد معاملاتی در کشور صادر شده است، گفت: از ابتدای سال تاکنون 250 هزار و 365 کد صادر شده است.

وی افزود: تا پایان خرداد امسال میزان کد معاملاتی صادر شده هفت میلیون و 575 هزار و 381 بوده است که سال گذشته این میزان شش میلیون و 570 ثبت شده بود، بر همین اساس یک میلیون کد معاملاتی جدید طی یک سال گذشته افزوده شده است.

مدیر عامل سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با تاکید بر اینکه صدور کد معاملاتی به روش های مختلفی انجام می پذیرد، تصریح کرد: برخی کد های معاملاتی ناشی از پذیرش شرکت ها در بورس و فرابورس، کارگزاری ها و عده کمی هم به دلیل انتقالات قهری و حق تقدم اوراق تسهیلات خرید مسکن صادر شده است.

سلطانی نژاد در پاسخ به این پرسش که میزان تقاضا برای اوراق تسهیلات خرید مسکن چه میزان بوده است، افزود: طبق آخرین آمارها تقاضا برای اوراق تسهیلات خرید مسکن بیش از 200 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: متقاضیان طی این مدت از طریق شعب بانک مسکن کارگزاری ها و به صورت آنلاین اقدام به خرید اوراق تسهیلات خرید مسکن کرده اند.

اخبار اقتصادی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------