زمان پرداخت وام ازدواج قرض الحسنه جوانان



اخبار ,اخبار اقتصادی ,پرداخت وام ازدواج

 

اخبار اقتصادی - پرداخت وام ازدواج ازسرگرفته شد

پرداخت وام ازدواج قرض الحسنه جوانان در حالی پس از تعطیلات عید فطر در بانک‌ها آغاز شده و مشکلات مربوط به توقف اعطای تسهیلات آن رفع شده است که هنوز محل تامین اعتبارات این وام مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، با هماهنگی های صورت گرفته بین وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌ها پرداخت وام ازدواج که قرار بود پس از تعطیلات عیدفطر شروع شود، از امروز آغاز شده است و این تسهیلات با توجه به نیاز متقاضیان و افرادی که در لیست انتظار قرار داشتند، اعطا می شود.

بر این اساس، از امروز بانک‌ها طبق اعلام قبلی، آمادگی پرداخت وام ازدواج به متقاضیانی که در نوبت قرار داشنند را دارند و مشکلی در پرداخت وام قرض الحسنه ازدواج جوانان ندارند اما پرداخت وام ازدواج از مدت‌ها قبل با مشکلاتی همراه شده بود و در اصل اعطای این نوع تسهیلات متوقف شده بود تا جایی که باعث شد وزیر اقتصاد برای پاسخگویی دراین زمینه راهی مجلس شود.

در حال حاضر با اولویت بندی که در منابع بانکی صورت گرفته است، پرداخت وام ازدواج آغاز شده است و هر یک از بانکها تعدادی از پرداخت ها را پوشش می دهند. با این وجود هنوز نحوه تامن اعتبار وام ازدواج مشخص نشده و معلوم نیست این مشکل چگونه حل شده است.

عبدالناصر همتی مدیرعامل بانک ملی ایران از پرداخت 300 هزار فقره تسهیلات ازدواج تا پایان شهریور ماه امسال خبر داده و گفته است که در این مدت 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

بانک مسکن نیز اعلام کرده نسبت به افزایش تعداد وام قرض‌الحسنه ازدواج به متقاضیان اقدام کرده است. مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران هم از پرداخت 150 هزار فقره از این تسهیلات از سوی این بانک خبر داده است.

این اقدامات بانکی ها و وزارت اقتصاد در پی تاکیدات رئیس جمهور بر پرداخت وام ازدواج در ایام عید فطر و با پیگیری ویژه وزیر ورزش و جوانان و نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور به میزان 2 هزار میلیارد ریال تامین انجام می شود.

براین اساس تا تاریخ 92.4.15 یک میلیون و 196 هزار و 669 نفر در صف دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بودند. عدم توازن بین مصارف و منابع قرض الحسنه ازدواج به دو عامل محدودیت موجود برای جذب منابع قرض الحسنه و تکالیف قانونی موجود در مورد مصارف قرض الحسنه مربوط می شود.

به هر حال مدیران بانک‌ها از مردم درخواست می کنند که از طریق افتتاح حساب قرض الحسنه ای با واریز مبلغی کم در شکستن قفل پرداخت وام ازدواج و این امر خیر سهیم باشند. 

اخبار اقتصادی - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------