مصرف برق رکورد زد!



اخبار ,اخبار اقتصادی ,مصرف برق

اخبار اقتصادی - مصرف برق رکورد زد!

روز شنبه - چهارم مردادماه - باز هم مصرف برق در کشور رکورد جدیدی را ثبت کرد و به 48 هزار و 527 مگاوات رسید.

به گزارش ایسنا، در حالی که پیش‌بینی می‌شد بعد از رکورد ناگهانی مصرف برق در روز بیست و یکم تیر ماه، مصرف برق بیش از 47 هزار و 521 مگاوات نشود اما با افزایش گرما در روز چهارم مرداد، باز هم شاهد ثبت رقم جدیدی در مصرف برق بودیم.
 
پیش از این روز شنبه - 21 تیرماه - مصرف برق به 47 هزار و 521 مگاوات رسید و عدد جدیدی به عنوان اوج سال 93 ثبت شد درحالی رکورد این رقم در روز چهارم مردادماه شکسته شد.
 
بیست و یکم تیرماه میزان مصرف برق با افزایش 6840 مگاواتی به 47 هزار و 521 مگاوات رسید درحالی که ذخیره عملی نیروگاه‌ها تنها 347 مگاوات بوده است.
 
بر اساس اعلام توانیر پرمصرف‌ترین استان‌ها، تهران، مازندران، خوزستان و هرمزگان هستند و انتظار می‌رود مصرف برق به مرز 50 هزار مگاوات برسد؛ بنابراین با توجه به ذخایر عملی نیروگاه‌ها نمی‌توان مطمئن بود که با افزایش دو - سه هزار مگاواتی دیگر خاموشی نداشت چرا که در بسیاری از روزهای گرم تابستان، ذخیره عملی نیروگاه‌ها حدود هزار مگاوات و اندکی کمتر یا بیشتر بوده است.
 
در روز هشتم تیرماه نیز پیش از رقم مصرف روز گذشته، رکورد روزهای اوج مصرف برق در سال 92 زده شد؛ به گونه‌ای که در روز میزان پیک به 46 هزار و 900 مگاوات رسید.
 
براساس آمار شرکت مدیریت برق شبکه ایران پیک مصرف برق در سال 92 در روز 26 خرداد ماه و به میزان 46 هزار و 344 مگاوات بوده است.
 
با وجود محدودیت صادرات، همکاری صنایع،‌ اجرای گام دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها و افزایش قیمت برق، درخواست از مردم برای صرفه جویی و اقداماتی از این دست مصرف برق با افزایش گرمای هوا به شدت رشد پیدا کرده و پیش بینی می‌شود این روند ادامه داشته باشد؛ بنابراین هر کس که دوستدار خاموشی نیست می تواند با اندکی مدیریت مصرف به جلوگیری از بروز خاموشی کمک کند.
 
مصرف برق در هشتم تیرماه سال جاری در حالی به 46 هزار و 900 مگاوات رسید که در زمان مشابه در سال قبل 42 هزار و 267 مگاوات برق مصرف شده بود.
 
بنابراین مصرف برق نسبت به زمان مشابه در سال گذشته حدود 11 درصد افزایش داشته است و روز گذشته نیز شاهد رشد بیش از 14 درصدی مصرف برق نسبت به 21 تیرماه سال 92 بودیم.
 
در سال 91 نیز اوج مصرف برق در روز بیست و چهارم مرداد ماه بوده و در آن روز 43 هزار و 337 مگاوات برق مصرف شد.
 
در حالی مصرف برق بیش از 10 درصد افزایش داشته که گرمای هوا نسبت به زمان مشابه در سال گذشته هشت درصد گرم‌تر شده است.
اخبار اقتصادی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------