آغاز هفته منفی در بازار آتی



اخبار ,اخبار اقتصادی ,قیمت جهانی طلا

 

اخبار اقتصادی - آغاز هفته منفی در بازار آتی

با وجود افزایش قیمت جهانی طلا در عصر روز جمعه، بازار آتی اولین روز هفته را با کاهش قیمت‌ها آغاز کرد. تا ساعت 14:00روز گذشته قیمت‌های آتی در دو سررسید آخر حدود 2/0 درصد و در دو سررسید اول حدود 1/0درصد کاهش یافت.

در سه سررسید آخر شاهد کف جدید قیمتی بودیم با این وجود حجم معاملات در کف قیمت بسیار اندک بود. در جدول زیر نگاهی به معاملات روز گذشته تا حدود ساعت 15:00 داریم.
در بازار دیروز، قیمت سکه طلا نسبت به آخرین جلسه معاملاتی، حدود سه هزار تومان کاهش داشت که نرخ برابری دلار و اونس نسبت به آخرین جلسه معاملاتی تغییر قابل توجهی را تجربه نکرد.

 

قیمت اونس طی هفته گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافت و به 1279 دلار رسید. با این حال در عصر روز جمعه در واکنش به آمار کمتر از پیش‌بینی اعلام شده از بازار کار آمریکا، قیمت جهانی طلا بخشی از سقوط روزهای قبل را جبران کرد و نهایتا روی 1294 دلار بسته شد که با قیمت پایان جلسه معاملات آتی در روز پنج‌شنبه برابر است. با توجه به اینکه پنج‌شنبه هفته گذشته بین دو تعطیلی قرار داشت، کاهش قیمت جهانی طلا در قیمت‌های نقدی انعکاس نیافت و در روز شنبه شاهد تاثیر آن بودیم.

 

بازار آتی سکه طلا نیز متاثر از کاهش قیمت سکه نقدی در روز شنبه منفی بود، با این حال با توجه به حجم اندک معاملات می‌توان گفت که هیچ یک از فروشندگان و خریداران تمایلی برای حضور پر‌قدرت در این بازار ندارند. حجم معاملات به میزان قابل توجهی کم بود و تا ساعت 14:00 مجموع معاملات در کلیه سررسیدها کمتر از 1000 قرارداد بود.

 

اختلاف بین بالاترین و پایین‌ترین قیمت معامله شده در دو سررسید آخر طی زمان مذکور تنها به 2 هزار و 500 تومان رسید. معمولا فروشندگان علاقه‌ای برای ورود به بازار در کف قیمت ندارند از طرفی ریزش شدید قیمت اونس طلا طی هفته گذشته و بسته شدن قیمت زیر 1300 دلار باعث شده خریداران نیز اطمینان کافی برای ورود به بازار نداشته باشند.

 

تقویم اقتصادی این هفته نیز نسبتا سبک است و در این بین شاخص تراز تجاری آمریکا، تنها شاخصی است که طی جلسه معاملاتی اعلام می‌شود و پتانسیل ایجاد نوسان در بازار طلا را دارد.با این اوصاف انتظار نمی‌رود هفته پر هیجانی در پیش‌رو داشته باشیم.

 

اخبار ,اخبار اقتصادی ,قیمت جهانی طلا

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------