آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خرید حلقه طلا برای عروس و دامادها آرزو شد / یک‌جفت حلقه ساده ۲۳ میلیون آب می‌خورد!

قیمت طلا از مرز سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عبور کرده تا خرید نیم‌ست ۱.۸ گرمی طلا نزدیک ۹ میلیون تومان هزینه داشته باشد. به…

وضعیت خرید و فروش خودروهای دست دوم در بازار



اخبار ,اخبار اقتصادی , خرید و فروش خودروهای دست دوم

 

اخبار اقتصادی - وضعیت خرید و فروش خودروهای دست دوم در بازار

با وجود قیمت‌های جدید خودرو که نسبت به گذشته افزایش داشته، بازار خودروهای دست دوم رونق یافته است. در این بین، هستند کسانی که به ورق زدن صفحه نیازمندی‌ روزنامه یا سرزدن به مراکز فروش خودروهای کارکرده علاقه‌ای ندارند و روبروی رایانه می‌نشینند و با یک شربت خنک در دست، در سایت‌های عرضه خودروهای دست دوم به دنبال خودروی مورد نظر می‌گردند. 

به گزارش ایسنا، اینجا از گرما و ازدحام مراکز خرید خودرو خبری نیست؛ آقا رحمان پشت رایانه‌اش نشسته و سایت فروش خودروهای دست دوم را بالا و پایین می‌کند. پراید مدل 85 اش را تازه فروخته و دنبال یک پژوی 405 دو - ‌سه سال کارکرده تمیز می‌گردد. توی سایت همه جور خودرویی با کارکرد کم و زیاد وجود دارد. رنگ عنابی یکی از پژوها چشمش را گرفته؛ مدل 90 است تمیز، کارکرد کمی هم دارد. با موبایل مالک تماس می‌گیرد. مالک می‌گوید که سند دست اول است و فقط به مصرف‌کننده می‌فروشد. قرار می‌گذارند تا ماشین را از نزدیک ببیند ...
 
روزانه حدود 350 خودروی نو و دست دوم توسط مالکان این خودروها در پرتال جامع خودرو کشور به آدرس اینترنتی www.iranecar.com به خریداران عرضه می‌شوند. میرزایی مدیر ارتباطات این پرتال با اعلام این مطلب می‌گوید: از ابتدای راه‌اندازی پرتال تا امروز بالغ بر 600 هزار دستگاه خودروی دست دوم از داخلی و ارزان قیمت گرفته تا خارجی و گران قیمت در این پرتال به طور رایگان ثبت و به خریداران عرضه شده است.
 
مشتریان می‌توانند به تفکیک مدل، سال تولید، رنگ، قیمت و کارکرد خودروها برای پیدا کردن ماشین دست دوم مورد نظر اقدام کنند و پس از پیداکردن مدل مورد نظر با تلفن مالک تماس گرفته و یا با ایمیل وی مکاتبه کنند.

 

 

میرزایی می‌گوید: بیشترین خودروی داخلی معامله شده تاکنون در این سایت پراید و پژو بوده‌اند اما نمونه‌هایی مانند مرسدس بنز، کیا، هیوندای و ب.ام.و کارکرده با قیمت های نجومی هم در این سایت معامله می‌شود.
 
او معتقد است مهمترین مزیت خرید اینترنتی خودروهای دست دوم اولا دسترسی مستقیم و بی واسطه خریدار به فروشنده و ثانیا، حجم کامل اطلاعات ارائه شده در اینترنت از خودروی مورد نظر است به‌گونه‌ای که گویا مشتری از نزدیک خودرو را ملاحظه می‌کند.
 
امکان ثبت رایگان کلیه اطلاعات خودرو بدون محدودیت، امکان درج عکس با کیفیت خودرو از تمامی زوایا، انتخاب نحوه خرید نقدی یا اقساطی، امکان جزئیات کامل از شرایط بیمه خودرو و لوازم و وسایل اضافی، امکان درج چندین شماره تماس و نیز امکان درج ایمیل و مکاتبه سریع اینترنتی، از مهمترین جذابیت‌های این پرتال است.
 
صراف زاده از کسانی است که خودروی خود را در پرتال مذکور عرضه کرده است. او می‌گوید: یک بار برای فروش پژو 206 صندوقدار V9 به صفحه نیازمندی‌های روزنامه آگهی دادم. برای چند کلمه کلیشه‌ای مبلغ قابل توجهی از من گرفتند. بعد هم اغلب تماس گیرندگان دلال بودند و من دائما تاکید می‌کردم که فقط به مصرف کننده می‌فروشم.
 
وی می‌افزاید: حوصله رفتن به مراکز خرید را نداشتم. برای همین به پرتال iranecar رفتم که یکی از دوستانم به من معرفی کرده بود و مشخصات ماشین را در ان درج کردم. ساعتی بعد اولین تماس شروع شد. همه مصرف کننده بودند و نه دلال. با دو نفر قرار گذاشتم و خیلی زود ماشین را به قیمت مناسبی فروختم.
 
بر اساس آمارهای موجود، حجم ریالی حاصل از فروش اینترنتی خودروهای نو از طریق پرتال جامع خودرو کشور از ابتدا تا کنون رقمی بالغ بر 238 هزار میلیارد ریال بوده است.
 
جالب اینکه بسیاری از دارندگان حواله یا خودروهای نو و صفر کیلومتر نیز سعی دارند خودروی خود را از طریق پرتال اینترنتی به فروش برسانند. "قربانی" مالک اصفهانی یک سمند صفرکیلومتر که تازگی خودرو را از کارخانه دریافت و آگهی آن را در پرتال به ثبت رسانده، می‌گوید: برای این آگهی هیچ هزینه‌ای نداده‌ام و محدودیت مکانی و زمانی هم برای آن وجود ندارد.از سایت فقط مشتری واقعی زنگ می‌زند خودرو را به قیمت واقعی و حق دلالی هم نمی‌دهم.
 
عدم پرداخت حق دلالی برای خریداران خودروهای دست دوم هم مزیت مهمی محسوب می‌شود که بسیاری از خریداران خودرو بر این نکته بعنوان یکی از علتهای اصلی مراجعه به پرتال خودرو اشاره می‌کنند.
 
حسین پور خریدار یک هیوندای شاسی بلند است. او که با فروشنده معامله را تمام کرده می‌گوید: اگر همین خودرو را در عباس‌آباد معامله می‌کردم باید چند میلیون تومان به نمایشگاه واسطه می‌پرداختم. حالا این پول توی جیبم است! 

اخبار اقتصادی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------