تا سه سال ديگر هم مسکن گران نمي‌شود



اخبار ,اخبار اقتصادی ,قیمت مسکن

 

اخبار اقتصادی - تا سه سال ديگر هم مسکن گران نمي‌شود

هنوز دو سال از آخرين جهش قيمتي مسکن نگذشته و بايد اندکي صبر کرد و به بازار مسکن زمان داد تا خودش را بشناسد و مردم نيز قدرت خريد بيشتري پيدا کنند

عضو هيات مديره کميسيون املاک و مستغلات ايران معتقد است: رکود فعلي در بازار مسکن تا سال 95 ادامه دارد و امسال هيچ جهشي قيمتي نخواهيم داشت.

به گزارش دنیای اقتصاد، مصطفي قلي‌خسروي در مورد پيش‌بيني خود از بازار مسکن گفت: نه‌تنها تا پايان تابستان امسال بلکه تا پايان سال 93 هيچگونه جهش و افزايش قيمتي در بازار مسکن نداريم.

وي با بيان اينکه به نظر نمي‌رسد بيش از اين بازار مسکن تکان بخورد، افزود: هنوز دو سال از آخرين جهش قيمتي مسکن نگذشته و بايد اندکي صبر کرد و به بازار مسکن زمان داد تا خودش را بشناسد و مردم نيز قدرت خريد بيشتري پيدا کنند. عضو هيات مديره کميسيون املاک و مستغلات ايران معتقد است: به نظر مي‌رسد روند نيمه رکودي بازار مسکن همچنان ادامه داشته باشد و بازار مسکن تا سال 95 همين نوسان قيمتي را داشته باشد.

وي معتقد است: خروج رکود تورمي تا پايان امسال از بازار مسکن بعيد است، بنابراين به نظر مي‌رسد اين روند بدون افزايش قيمت حتي در مواقعي با ثبات قيمت تا دو سه سال آينده ادامه‌دار باشد.

قلي خسروي اظهار کرد: نوسانات قيمت مسکن در اين زمان پيش‌بيني نمي‌شود، اما ممکن است اقدامات سياسي و اقتصادي همچون مذاکرات ژنو در ماه‌هاي آينده تاثير مثبتي بر خريد وفروش‌ها و رونق بازار داشته باشد.به گفته وي، در دو دهه اخير بازار مسکن با سه جهش قيمتي مواجه بود، جهش قيمتي سال 68،86 و 91 قيمت مسکن را به يکباره افزايش داد، اما پس از هر بار افزايش قيمت دو سه سالي زمان لازم بود تا متقاضيان خريد خانه قدرت خريد داشته باشند و بتوانند صاحب‌خانه شوند.

عضو هيات مديره کميسيون املاک و مستغلات ايران با اشاره به اينکه همواره بازارهاي اقتصادي کشور قبل و بعد از مناسبات موجود در کشور تکاني مي‌خورند، افزود: امسال نيز همچون سال‌هاي گذشته بعد از ماه مبارک رمضان نيز اندکي بازار مسکن بهتر شد، اما نمي‌توان گفت که مناسبات موجود در کشور را بايد ملاک رونق بازار قرار داد.طبق پيش‌بيني برخي کارشناسان و صاحبنظران بازار مسکن، گفته مي‌شود امسال بازار مسکن همچنان در رکود باقي بماند، چرا که به گفته آنها، پس از يک جهش قيمتي بايد کمي بازار استراحت کند تا قدرت خريد و فروش بيشتر شود.

در همين رابطه محمد مهدي مافي - دبير انجمن صنفي انبوه‌سازان مسکن استان تهران درباره وضعيت فعلي بازار مسکن اظهار کرد: ‌به طور طبيعي در ماه رمضان حجم معاملات کاهش مي‌يابد و پيش‌بيني مي‌شود همين روند در ماه‌هاي آينده سال نيز ادامه داشته باشد.

وي افزود: در صورتي که دولت مداخله خاصي در اين بازار داشته باشد ممکن است وضعيت از شکل فعلي خارج شود.دبير انجمن صنفي انبوه‌سازان مسکن استان تهران با بيان اينکه روند طبيعي در بازار مسکن اين است که پس از دوره افزايش قيمت يک دوره سکون پيش مي‌آيد، ادامه داد: دو سال قبل افزايش ناگهاني قيمت در اين بخش اتفاق افتاد که پس از آن به طور طبيعي دوره سکون به وجود مي‌آيد. 

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------