خیز نفت و طلا برای صعود!



اخبار اقتصادی - خیز نفت و طلا برای صعود!

يكي از روش‌هاي پيش‌بيني قيمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر اين اساس در این صفحه روندهاي قيمتي بازارهای مهم ایران و جهان به نمايش گذاشته شده‌اند. همچنين در متن مربوط به هر قسمت روند آتي قيمت‌ها براساس شواهد موجود پيش‌بيني شده‌اند.

بازار سهام

اخبار ,اخبار اقتصادی ,پيش‌بيني قيمت‌ طلا


یک هفته استراحت برای بورس تهران
در پایان معاملات هفته، شاخص کل بورس افت هفتگی 5/0 درصدی را تجربه کرد تا پس از چهار هفته رشد متوالی، یک هفته منفی را نیز تجربه کند. در این شرایط، نزدیک شدن به آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای به‌عنوان مهم ترین عامل اثرگذار بر تمامی بازارها و به‌ویژه بورس تهران، منجر به رفتار محتاطانه سهامداران شده است. کاهش نسبی حجم معاملات طی هفته گذشته گواهی بر این ادعا است. همچنین ارائه بسته رکودزدایی غیرتورمی توسط دولت که در پی آن سند راهبردی بازار سرمایه نیز گزارش شد، گرچه با اقبال فعالان بازار مواجه شده است، اما در شرایط فعلی، بررسی دقیق‌تری را از سوی این افراد نیاز دارد تا کلیه جنبه‌های آن مورد بررسی قرار گرفته و تکمیل شوند. بنابراین تمامی شواهد بیانگر انتظار سهامداران و نیاز شاخص کل بورس به استراحت‌های این چنینی هستند.

بازار ارز

اخبار ,اخبار اقتصادی ,پيش‌بيني قيمت‌ طلا


هفته بی‌تحرک دلار
در آخرین روز معاملات هفتگی، هر دلار آمریکا تغییر چندانی را تجربه نکرد و به طور میانگین به قیمت 3 هزار و 140 تومان معامله شد. به این ترتیب، بازدهی 16/0 درصدی را طی هفته گذشته به ثبت رساند. به عقیده معامله‌گران بازار ارز، تعادل مناسبی میان عرضه و تقاضا وجود دارد که همین امر ثبات قیمتی را منجر شده است. در این شرایط، گرچه نیازی به دخالت بانک مرکزی در بازار نیست، اما منابع ارزی بانک مرکزی به میزان قابل توجهی تقویت شده است. انتظار معامله‌گران درخصوص مذاکرات هسته‌ای باعث شده دامنه نوسانات دلار به حداقل خود برسد؛ به طوری که تغییرات روزانه قیمت دلار حتی کمتر از 20 تومان است. با توجه به شرایط فعلی، پیش‌بینی می‌شود این روند در این روزها نیز تداوم یابد.

بازار سکه

اخبار ,اخبار اقتصادی ,پيش‌بيني قيمت‌ طلا


سکه آماده رشد قیمت؟
در پایان معاملات هفتگی، هر سکه طرح جدید بازدهی معادل 2/0 درصد را تجربه کرد و به قیمت 952 هزار تومان معامله شد. در این دوران، طلای جهانی در کمتر از 1300 دلار نوسان می‌کرد و دلار نیز حدودا 3 هزار و 140 تومان معامله می‌شد؛ بنابراین تغییرات جزئی قیمت سکه کاملا قابل توجیه است. برای دلار پیش‌بینی‌ها همچنان از روند بدون تغییر حکایت دارد، اما طلای جهانی پیرو عوامل ژئوپلیتیک و ضعف اقتصادی در اروپا با افزایش تقاضا و در نتیجه قیمت مواجه شده است. بر این اساس، اثرات بالا رفتن قیمت اونس که بیشتر در روزهای پنج‌شنبه و جمعه انجام شد، بر بازارهای داخلی منعکس نشده است؛ بنابراین پیش‌بینی می‌شود که این افزایش قیمت اونس، در روز جاری اندکی موجب رشد قیمت سکه نیز شود.

بازار طلای جهانی

اخبار ,اخبار اقتصادی ,پيش‌بيني قيمت‌ طلا


بازگشت اونس به بالای 1300 دلار
طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه، طلای جهانی بار دیگر توانست به بالای 1300 دلار برسد و در لحظه تنظیم این گزارش به قیمت 1317 دلار بر هر اونس معامله شد. ناآرامی‌ها در اوکراین و خاورمیانه بار دیگر منجر به تحریک تقاضا از سوی خریداران محافظه کار شد. در این رابطه می‌توان به آزاد اعلام شدن حمله هوایی نیروهای آمریکایی به عراق توسط اوباما و همچنین مقابله روسیه در برابر تحریم غربی‌ها از طریق ممنوعیت واردات مواد غذایی از کشورهای غربی اشاره کرد. افت بازارهای سهام آمریکا و آمار اقتصادی ضعیف اروپا، عامل دیگر رشد قیمت طلا است. در اروپا، سفارش کارخانه‌های آلمانی کاهش یافته است و کاهش رشد اقتصادی ایتالیا نشانه‌هایی از ورود مجدد این کشور به حالت رکودی دارد و بیانگر ضعف اقتصاد در این ناحیه و پایین ماندن نرخ بهره (عامل افزایش قیمت طلا) است.

بازار اوراق مسکن

اخبار ,اخبار اقتصادی ,پيش‌بيني قيمت‌ طلا


هفته پرنوسان «تسه»ها
در پایان معاملات هفتگی، اوراق تسهیلات مسکن فروردین 1392 (تسه9201) با ثبت بازدهی 9/0 درصدی، به قیمت 91 هزار و 164 تومان معامله شدند. این در شرایطی بود که اوایل هفته، این اوراق حتی به حدود 85 هزار تومان نیز رسیده بودند، اما بار دیگر تقاضای شدید خرید مسکن منجر به افزایش قیمت آنها شد. در این میان، مسوولان فرابورس تصمیمات متعددی را برای جلوگیری از روند رو به رشد قیمت «تسه»ها گرفتند که گرچه ترمز موقتی برای آنها بود، اما نتوانست از روند صعودی قیمت‌ها جلوگیری کند. گرچه بسیاری از افراد، وضع قوانین محدودکننده را مانعی برای سفته بازی اوراق می‌دانند، اما برخی دیگر معتقدند که سفته‌بازی در این بازار همچنان وجود دارد که عدم تبدیل شدن بخش قابل توجهی از این اوراق به وام مسکن، گواهی بر ادعای این گروه است.

بازار نفت

اخبار ,اخبار اقتصادی ,پيش‌بيني قيمت‌ طلا


خیز نفت برای رشد
نفت خام آمریکا پس از یک مدت افت، طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه اندکی رشد قیمت را تجربه کرد. عوامل ژئوپلیتیک به‌ویژه در عراق و اوکراین عامل اصلی این افزایش قیمت است. اوباما، رئیس جمهور آمریکا اظهار کرده است نیروی زمینی به عراق نمی‌فرستد اما در صورت تهدید کارمندان آمریکایی در عراق، حملات هوایی کاملا آزاد است. از سوی دیگر، طی هفته گذشته پالایشگاه‌های آمریکا با 4/92 درصد ظرفیت خود فعالیت کردند که نشان از کاهش تقاضای نفت خام دارد. همچنین، در این بازه میزان موجودی نفت در پایانه کوشینگ، برای نخستین بار در ماه گذشته افزایش یافت که گواهی بر کاهش تقاضا است و افت قیمت را در پی دارد؛ اما تکنیکالیست‌ها معتقدند فروش نفت بیش از اندازه انجام شده و اکنون شاخص‌های تکنیکالی سیگنال خرید می‌دهند و احتمال افزایش قیمت نفت از این منظر وجود دارد.
اخبار اقتصادی -  دنیای اقتصاد

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------