آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

نرخ های پیشنهادی رهن و اجاره واحدهای مسکونی زیر 100 متر



اخبار اقتصادی - اوضاع بازار مسکن در میانه تابستان

در روزهاي مياني تابستان رونق نسبي به بازار رهن و اجاره بازگشته است. همان طور که پیش‌بینی می‌شد با پایان ماه رمضان بازار اجاره نسبت به روزهای گذشته گرم شده است. مستاجران در روزهای بلند و گرم ماه رمضان کمتر به دنبال یافتن آپارتمان اجاره‌ای بودند؛ اما به گفته مشاوران املاک با پایان این ماه قرار دادهای اجاره بیشتری نسبت به چند هفته گذشته بسته می‌شود.

یک دلال بازار مسکن می‌گوید: بازار پس از ماه رمضان تغییرات اندکی پیدا کرده است. خرید خانه‌های کوچک که قیمتی مناسب دارند افزایش پیدا کرده، به‌طور مثال آپارتمانی در منطقه فردوس شرق با متراژ 57 متر به قیمت 220 میلیون پس از آگهی در روزنامه به فاصله 4 ساعت به فروش رفت.

اما همه آپارتمان‌های فروشی با این رکورد به فروش نمی‌روند و برخی از آنها ماه‌هاست در انتظار خریدار هستند. او میانگین فروش در مشاور املاکی را که در آن مشغول به کار است، به‌‌طور میانگین 3 آپارتمان در هفته عنوان می‌کند و می‌گوید: آنچه این روزها دفاتر مشاور املاک را شلوغ کرده است، مستاجرانی هستند که پس از ماه رمضان به دنبال یافتن آپارتمانی مناسب هستند.

او بازار مسکن را با تابستان سال گذشته مقایسه می‌کند و می‌گوید: وضعیت خرید و فروش و اجاره نسبت به رکود عجیب سال گذشته بهتر شده است.

به اعتقاد این کارشناس بازار مسکن نرخ اجاره نسبت به سال گذشته 10 تا 20 درصد افزایش داشته است. وي در عين حال از تمدید قراردادهایی می‌گوید که سال گذشته با قیمت بالا بسته شده و امسال تنها 5 درصد افزایش داشته است.

این رضایت از بازار اجاره در تمام دفاتر مشاور املاک مشترک نیست. یک دلال بازارمسکن در منطقه شهران می‌گوید: قراردادهای اجاره در تابستان امسال نسبت به روزهای مشابه در سال گذشته کاهش داشته است. بیشتر مستاجران برای کاهش هزینه‌های جابه‌جایی و حق كميسيون بنگاه، پشت همان قراردادهای سال گذشته اجاره‌نامه‌هایشان را تمدید می‌کنند.

او می‌گوید: بیشتر مستاجرانی به دنبال آپارتمان جدید می‌گردند که اجاره‌شان تبدیل به رهن یا بالعکس رهنشان تبدیل به اجاره شده و توان پرداخت هزینه‌های جدید را ندارند.

قیمت اجاره چند درصدی هم نسبت به ماه رمضان افزایش داشته است. دلیلی که این کارشناس بازار مسکن عنوان می‌کند افزایش تعداد مستاجرانی است که فرصتی اندک برای یافتن ملک مناسب دارند؛ البته او این نکته را هم تاکید می‌کند که نرخ ها به قیمت اواخر خرداد و تیرماه بازگشته است و افزایش جدیدی برای بازار اجاره امسال محسوب نمی‌شود.

هرچند فایل‌های اجاره چندان سخنان این دلال بازار اجاره را تایید نمی‌کند. خانه‌ای 75 متری در شهر زیبا که بر اساس میانگین قیمت منطقه باید 60 تا 70 میلیون تومان برای رهن گذاشته شود با قیمت 50 میلیون تومان اجاره داده می‌شود یا آپارتمانی 65 متری در بلوار دریا که باید 75 میلیون تومان رهن داده شود به قیمت47 میلیون تومان رهن و 70 هزار تومان اجاره قرار داد اجاره می‌بندد. در زیر قیمت رهن واجاره برخی خانه‌های زیر 100 متر در تهران می‌آید:

 

اخبار ,اخبار اقتصادی , بازار مسکن

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------