آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

بانک مرکزی تغییرات نرخ 44 قلم خوراکی را اعلام کرد



اخبار ,اخبار اقتصادی ,قیمت مواد خوراکی

 

اخبار اقتصادی - بانک مرکزی تغییرات نرخ 44 قلم خوراکی را اعلام کرد

بانک مرکزی متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به 17 / 5 / 93 را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ 44 قلم مواد خوراکی را در 11 گروه اعلام کرد که نرخ 4 گروه مواد غذایی ثابت، نرخ 3 گروه افزایش و 4 گروه کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، بانک مرکزی متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به 17 / 5 / 93 را اعلام کرد.

بر این اساس بانک مرکزی نرخ 44 قلم مواد خوراکی را در 11 گروه اعلام کرد که نرخ 4 گروه مواد غذایی ثابت، نرخ 3 گروه افزایش و 4 گروه کاهش یافته است.

1و 2- لبنیات و تخم مرغ
در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات قیمت تمام اقلام این گروه نسبت به هفته قبل بدون تغییر بود. بهای تخم مرغ معادل 6.5 درصد افزایش داشت و شانه ای 74000 الی 95000 ریال فروش می رفت.

3و 4 - برنج و حبوب
در این هفته در گروه برنج، قیمت برنج داخله درجه یک و دو ثابت بود. در گروه حبوب، بهای لوبیا سفید بدون تغییر بود و قیمت سایر اقلام این گروه بین 0.1 درصد تا 0.8 درصد کاهش یافت.

5 و 6 - میوه ها و سبزی های تازه
در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری زردآلو و گیلاس عرضه کمی داشت ولی سایر اقلام میوه و سبزی تاره که تعدادی از آنها از نظر کیفی در سطح پائینی قرار داشتند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می گردید.

میوه فروشی های سطح شهر اقلام مرغوب میوه و سبزی تازه را عرضه می نمودند که در گروه میوه های تازه بهای زردآلو معادل 5.8 درصد و گیلاس 1.5 درصد افزایش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین 4.4 درصد تا 35.8 درصد کاهش داشت.

در گروه سبزی های تزاه بهای خیار معادل 5.0 درصد و لوبیا سبز 1.2 درصد افزایش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین 0.9 درصد تا 4.6 درصد کاهش یافت.

7و 8 - گوشت قرمز و گوشت مرغ
در هفته مورد گزارش بهای گوشت گوسفند معادل 0.1 درصد و گوشت مرع 1.6 درصد افزایش داشت. قیمت گوشت تازه گاو گوساله ثابت بود.

9، 10 و 11- قند، شکر، چای و روغن نباتی
دراین هفته بهای قند معادل 0.1 درصد کاهش یافت و قیمت شکر، چای خارجی و انواع روغن نباتی بدون تغییر بود.

اخبار اقتصادی - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------