کاهش شدید تقاضای جهانی طلا



اخبار ,اخبار اقتصادی ,کاهش تقاضای جهانی طلا

اخبار اقتصادی - کاهش شدید تقاضای جهانی طلا

گزارش سه ماهه شوراي جهاني طلا که امروز پنجشنبه منتشر شد حاکي است ميزان تقاضاي جهاني براي طلا به ويژه با توجه به کاهش مصرف آن در چين و هند 16 درصد کاهش يافته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري فرانسه از لندن، ميزان تقاضا براي طلا در حالي با چنين کاهشي روبرو شده است که پارسال ميزان خريد طلا به طرز بي سابقه اي افزايش يافته بود.

به موجب گزارش شوراي جهاني طلا که متشکل از کليه توليدکنندگان بزرگ طلاي جهان است ميزان تقاضاي جهاني براي طلا از ماه آوريل تا ژوئن بالغ بر 964 تن بود که 16 درصد نسبت به سه ماهه دوم سال 2013 ميلادي کمتر بود.

اين گزارش حاکي است ميزان خريد زيورآلات طلا که نيمي از تقاضاي جهاني را تشکيل مي دهد در سه ماهه دوم سال 2014 ميلادي 30 درصد کاهش يافته و به 510 تن رسيده است.

بر همين اساس از ميزان تقاضا زيورآلات طلا در چين و هند که دو مصرف کننده بزرگ طلا هستند به ترتيب 45 درصد و 18 درصد کاسته شده است. پارسال با توجه به کاهش 28 درصد قيمت طلا در سال 2013 ميلادي خريد طلا به ميزان بي سابقه اي افزايش يافته بود.

مارکوب گراب مدير کل راهبردهاي سرمايه گذاري در شوراي جهاني طلا مي گويد: " بايد اذعان کرد که پارسال با توجه به کاهش شديد قيمت طلا و افزايش تقاضاي مصرف کنندگان سالي استثنايي بود."
اين گزارش حاکي است امسال با توجه به خريدهاي قابل توجه سال گذشته مصرف کنندگان تنها بر اساس نياز خريد کرده اند.

علاوه بر اين محدوديت هايي که براي واردات طلا در هند در سال گذشته اعمال شد بعد از انتخابات اخير پارلماني در اين کشور همچنان پابرجاست و بر روند خريد تاثير مي گذارد.
در اين حال تقاضا براي سکه و شمش طلا در چين و هند در سال جاري ميلادي به ميزان دو سوم کاهش يافته که ميزان جهاني تقاضا براي شمش و سکه طلا را با سقوط 56 درصدي معادل 275 تن
مواجه کرده است.

گزارش شوراي جهاني طلا حاکي است مصرف طلا پارسال بسيار زياد بود. در مجموع بازار طلا بعد از شرايط استثنايي سال 2013 امسال وضعيت خود را تثبيت مي کند. گراب تاکيد کرد نيمه دوم سال 2014 ميلادي شرايط بهتر خواهد بود.

بانک هاي مرکزي نيز همچنان براي چهاردهمين سه ماهه پياپي خريدار طلا بودند و ميزان خريد آن ها با رشد 28 درصدي به 117 تن و 800 کيلوگرم رسيد در شرايطي که ترديدهاي اقتصادي و ژئوپليتيک زيادي در جهان وجود دارد. روسيه به ويژه ميزان دارايي هاي طلاي خود را در سه ماهه دوم سال جاري ميلادي 54 تن افزايش داده است.
اخبار اقتصادی - باشگاه خبرنگاران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------