آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

شرط خروج رکود از بازار مسکن



اخبار ,اخبار اقتصادی , خروج رکود از بازار مسکن

 

اخبار اقتصادی - شرط خروج رکود از بازار مسکن

یک کارشناس عمران گفت: خروج از رکود مسکن نیاز به حمایت‎های دولت دارد.

علیرضا علی‎محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از اواخر سال 1390 نشانه‎های رکود در صنعت ساختمان به مرور زمان ظاهر و کاهش شدید خرید و فروش باعث کاهش در ساخت و سازها شد.

وی تصریح کرد: از آنجاکه کشور ما یک کشور عمرانی است و اکثر صنعت‎ها به قسمت عمران وابسته است، هرگونه کاهش در تولید اثر مستقیم بر روی بخش‎های دیگر نشان می‌دهد.

این کارشناس عمران یادآور شد: در آن زمان دولت سیاست‎های گسترده‎ای در بخش مسکن داشت به خصوص در بحث مسکن‌مهر که بسیار هم فعال بوده است، ولی چون جامعه هدفی که در مسکن مهر وجود داشت جزو افراد مؤثر در صنعت ساخت و ساز نبودند در نتیجه حاصل چندانی در رونق بازار نداشت.

وی عنوان کرد: کاهش شدید خرید و فروش‌ها و بعضی از عوامل مانند تحریم‎ها و افزایش شدید قیمت‎ها و از طرفی کاهش شدید قدرت خرید مردم باعث شد که صنعت ساختمان به یک رکود بی‎سابقه‎ای دچار شود که همچنان اثر رکود آن باقی است و این انتظار نمی‎رود که در سال‌جاری و حتی سال آینده با وضع موجود بتوان از رکود مسکن خارج شد و خروج از این رکود نیاز به حمایت‎های دولت دارد که متأسفانه در بسته جدید پیشنهادی دولت، خروج از رکود بدون تورم در نظر گرفته نشده است.

این کارشناس عمران اظهار کرد: تولید کننده و خریدار هنوز مردد هستند، ولی چون این نیازها جزو نیازهای واقعی است بالاخره دیر یا زود خود را نشان خواهد داد و مطمئناً مصرف کننده به مسکن نیاز خواهد داشت، ولی در سال‎های اخیر تولید نسبت به خرید و فروش وجود داشته و این باعث رکود ساختمان شده است.

علی‌محمدی یادآور شد: اکثر واحدها در زمانی که تورم بسیار بالایی وجود داشت ساخته شده‎اند و قیمت تمام شده این ساختمان‏ها برای سازنده بالا بوده است و اگر هم در بسته پیشنهادی دولت کاهش قیمت اتفاق بیافتد این کاهش نمی‎تواند در این بخش اثرگذار باشد و سازنده‎ای که قیمت تمام شده ساختمانش بالا باشد آن را به قیمت پایین نخواهد فروخت و به خریداران توصیه می‌شود که با این وضع بهترین زمان خرید، برهه کنونی است. 

اخبار اقتصادی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------