گره قیمت‌گذاری خودرو کورتر شد!



اخبار ,اخبار اقتصادی ,قیمت‌گذاری خودرو

 

اخبار اقتصادی - گره قیمت‌گذاری خودرو کورتر شد!

در این زمینه رضا شیوا - رییس شورای رقابت - با بیان این‌که نمایندگان مجلس اسناد و اطلاعات خود در رابطه با قیمت جدید خودروهای داخلی را به ما ارائه نکرده‌اند، خاطرنشان کرد: قیمت‌های اعلامی برای خودروهای داخلی معتبر است و تغییر نخواهد کرد.

با اظهارات جدید رییس شورای رقابت و وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر عدم تغییر قیمت‌های اعلامی برای خودروهای داخلی، گره قیمت‌گذاری خودرو در کشور کورتر شده است.

به گزارش ایسنا، برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی که به قیمت‌های جدید اعلامی از سوی شورای رقابت معترض بودند، پیش از این از تعیین قیمت‌ جدید خودروها تا 22 مرداد ماه خبر داده بودند اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

نکته قابل توجه در این زمینه این است که درست در زمانی که نمایندگان وعده داده بودند قیمت جدید خودروهای داخلی را اعلام کنند، رییس شورای رقابت و وزیر صنعت، معدن و تجارت در یک همایش اقتصادی سخنان جدیدی را درباره قیمت‌گذاری خودروها بیان کردند که کاملا برخلاف نظرات اعلامی از سوی این نمایندگان مجلس بود.

در این زمینه رضا شیوا - رییس شورای رقابت - با بیان این‌که نمایندگان مجلس اسناد و اطلاعات خود در رابطه با قیمت جدید خودروهای داخلی را به ما ارائه نکرده‌اند، خاطرنشان کرد: قیمت‌های اعلامی برای خودروهای داخلی معتبر است و تغییر نخواهد کرد.

همچنین محمدرضا نعمت‌زاده - وزیر صنعت، معدن و تجارت - نیز با بیان اینکه با کاهش قیمت خودرو مخالفیم، اظهار کرد: از نظر ما میزان افزایش قیمت خودروها ناچیز بوده و دلیلی برای کاهش قیمت این محصول وجود ندارد.

در این شرایط با اظهارات جدید رییس شورای رقابت به نظر می‌رسد که گره قیمت‌گذاری خودروهای داخلی کورتر شده است به‌گونه‌ای که مشخص نیست با توجه به تضاد بین سخنان برخی نمایندگان مجلس و رییس شورای رقابت و وزیر صنعت، معدن و تجارت، سرنوشت قیمت‌گذاری خودروهای داخلی چه خواهد شد.

این در حالیست که خودروسازان محصولاتشان را به نرخ مصوب شورای رقابت می‌فروشند و اعلام کرده‌اند که تابع نظرات اعلامی شورای رقابت درباره قیمت‌ خودروهای داخلی خواهند بود.

از آن سو نیز برخی از مصرف‌کنندگان به امید تحقق وعده برخی نمایندگان مجلس مبنی بر کاهش قیمت‌ها، از خرید خودروی مورد نیاز خود خودداری می‌کنند تا با تعیین تکلیف قیمت‌ها با خیال راحت نسبت به خرید اقدام کنند.

در این شرایط طولانی‌ شدن ابهامات درباره قیمت خودروهای داخلی اعتراض نمایشگاه‌داران اتومبیل را نیز به دنبال داشته‌ که از رکود بازار و کاهش معاملات خودرو ناراضی هستند.
اخبار اقتصادی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------