شروع ضعیف هفته بازار سهام



اخبار ,اخبار اقتصادی ,بورس اوراق بهادار تهران

 

اخبار اقتصادی - شروع ضعیف هفته بازار سهام

بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته شاهد افت شاخص در شروع هفته کاری بود. در بازار دیروز معامله‌گران شاهد افت 42/0درصدی شاخص معادل 312 واحد بودند تا شاخص در رقم 74 هزار و 51 واحد در انتظار افت به زیر مرز 74هزار واحد باشد.

از دیدگاه کارشناسان توجه معامله‌گران به شرکت‌های کوچک و عدم توجه به شرکت‌های بزرگ موجب سرعت گرفتن افت شاخص شده است. در همین حال نگرانی جدی نیز در مورد روند مذاکرات اتمی در بازار وجود دارد. در روزهای اخیر احتمال شکست مذاکرات اتمی در مهلت 4 ماهه پیش رو تقویت شده است.

 

در همین حال کارشناسان در مسائل سیاسی چشم به انتهای هفته دارند؛ جایی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که یوکیو آمانو برای دیدار با مقامات ایرانی روز یکشنبه وارد تهران خواهد شد. به گفته مقامات سازمان بین‌المللی انرژی اتمی، این دیدار در راستای پیشبرد گفت‌وگوها و همکاری‌های میان ایران و آژانس صورت می‌گیرد.


دیروز در تحولات اقتصادی بحث در مورد نرخ سود بانکی و احتمال کاهش آن همچنان ادامه داشت. جایی که معاون اقتصادی بانک مرکزی با تاکید بر اینکه نمی‌توان تنها تورم نقطه به نقطه را مبنای تعیین نرخ سود قرار داد، گفت: بانک مرکزی برای تعیین نرخ سود، تورم میانگین، نقطه به نقطه و ماهانه را مبنا قرار می‌دهد. معاون اقتصادی بانک مرکزی تصریح کرد: شاخصی که به‌طور استاندارد تورم را مدنظر قرار می‌دهد، تورم میانگین 12 ماهه است و از آنجا که جریان ورود و خروج سپرده به بانک‌ها در ماه‌های مختلف سال جریان دارد، عملا این شاخص برای تصمیم‌گیری ملاک عمل است چرا که بهتر می‌تواند کاهش ارزش پول را پوشش دهد.

 

در گروه دارویی دیروز، رئیس سازمان غذا و دارو از احتمال افزایش قیمت دارو در نیمه دوم سال خبر داد تا به این واسطه تولید داخل با توجه به تورم ضربه نخورد.  در گروه خودرویی دیروز اکثر نمادها با کاهش قیمت همراه بودند در این گروه با اظهارات جدید رئیس شورای رقابت و وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر عدم تغییر قیمت‌های اعلامی برای خودروهای داخلی، گره قیمت‌گذاری خودرو در کشور کورتر شده است.

 

همچنین محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با بیان اینکه با کاهش قیمت خودرو مخالفیم، اظهار کرد: از نظر ما میزان افزایش قیمت خودروها ناچیز بوده و دلیلی برای کاهش قیمت این محصول وجود ندارد.

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------