توافق جدید بنزینی زنگنه و قالیباف



اخبار ,اخبار اقتصادی توافق جدید بنزینی

اخبار اقتصادی - توافق جدید بنزینی زنگنه و قالیباف

در حال حاضر برای ساخت یک جایگاه مقیاس کوچک در تهران حداقل به 100 متر زمین نیاز است که حداقل ارزش این زمین بین یک میلیارد تا 1.5 میلیارد تومان ارزش دارد و این در حالی است که برای نصب و راه اندازی تاسیسات، مخازن، تلمبه و سکوهای یک پمپ بنزین هم باید 400 تا 500 میلیون تومان دیگر سرمایه‌گذاری شود.

وزیر نفت و شهردار تهران به منظور کاهش زمان سوخت گیری در جایگاه‌های تهران بر روی ساخت جایگاه‌های تک تلمبه‌ای و یا به اصطلاح زیر پله‌ای بنزین به توافق رسیدند تا صف جایگاه‌های بنزین در پایتخت کوتاه شود.

 

به گزارش  مهر، همزمان با گرانی قیمت زمین در تهران و اکثر کلانشهرهای کشور، ساخت و توسعه جایگاه‌های سوخت در شهرهای بزرگ کشور متوقف و یا آهنگ توسعه آن به شدت کند شده است.

 

بر این اساس نتایج انجام مطالعات و پایش منطقه ای در سطح هسته مرکزی شهر تهران نشان می دهد که پایتخت با کسری بیش از 100 باب جایگاه بنزین و CNG روبرو است.

 

در حال حاضر برای ساخت یک جایگاه مقیاس کوچک در تهران حداقل به 100 متر زمین نیاز است که حداقل ارزش این زمین بین یک میلیارد تا 1.5 میلیارد تومان ارزش دارد و این در حالی است که برای نصب و راه اندازی تاسیسات، مخازن، تلمبه و سکوهای یک پمپ بنزین هم باید 400 تا 500 میلیون تومان دیگر سرمایه‌گذاری شود.

 

در حال حاضر نزدیک به 5000 باب جایگاه بنزین، گازوئیل و CNG در استان‌های کل کشور طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی شده است که از این میان تنها 10 درصد جایگاه های سوخت کشور در تهران قرار گرفته اند.

 

این در حالی است که هم اکنون بخش عمده‌ای از خودروهای کشور در استان تهران تردد می‌کنند اما با وجود افزایش روز افزون تعداد خودروها اما شتاب ساخت جایگاه‌های سوخت و CNG کند است.

 

همزمان با کسری جایگاه سوخت در تهران، در ط,ل چند سال گذشته به دلایل مختلفی همچون ساخت اتوبان، تونل و آزادراه در تهران، بیش از 20 جایگاه سوخت در تهران تخریب شده است.

 

با توجه به شدت گرفتن مشکل کسری جایگاه سوخت در تهران اخیرا بیژن زنگنه وزیر نفت با ارائه پیشنهادی به شورای شهر تهران خواستار ساخت و توسعه جایگاه های بنزین تک تلمبه ای در پایتخت و برخی از کلانشهرهای کشور شده است.

 

مصطفی کشکولی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به انجام مذاکراتی با محمدباقر قالیباف شهردار تهران و بیژن زنگنه وزیر نفت، گفت: بین شهرداری تهران و وزارت نفت برای ساخت جایگاه های سوخت تک تلمبه ای در تهران تفاهم کلی حاصل شده است.

 

این مقام مسئول همچنین از تکمیل مطالعات ساخت جایگاه‌های سوخت تک تلمبه‌ای در پایتخت و برخی از کلانشهرهای کشور خبر داد و افزود:  پیش بینی می شود با ساخت نسل جدید جایگاه ها زمان سوخت گیری خودروها در کلانشهرهای کشور کاهش یابد.

   

علیرضا رجب پور معاون بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی پیشتر از برنامه ریزی برای ساخت جایگاه‌های جدید مقیاس کوچک سوخت در تهران و برخی از کلانشهرهای کشور خبر داده و گفته بود: با رعایت تمامی استانداردها امکان ساخت جایگاه‌های بنزین تک تلمبه‌ای در دستور کار قرار گرفته است.

اخبار اقتصادی - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------