نماینده مجلس: کاهش ۳ درصدی قیمت خودرو کافی نیست



اخبار ,اخبار اقتصادی ,قیمت خودرو

اخبار اقتصادی - نماینده مجلس: کاهش ۳ درصدی قیمت خودرو کافی نیست

وی ادامه داد: مجلس تا زمانی که قیمت خودرو کاهش قابل قبولی پیدا نکند و کیفیت مناسبی در تولیدات داخلی ایجاد نشود، کوتاه نمی‌آید و این موضوع را پیگیری خواهد کرد

عضو کارگروه مشترک کمیسیون صنایع مجلس و شورای رقابت گفت: شورای رقابت و خودروسازان نباید با کاهش 3 درصدی قیمت خودرو به دنبال کاهش فشار افکار عمومی باشند و مجلس تا زمانی که قیمت خودرو کاهش قابل قبولی نیابد این موضوع را پیگیری می‌کند.

علی‌ علیلو در گفت‌ و گو با فارس در واکنش به تصمیم امروز شورای رقابت و خودروسازان برای کاهش قیمت خودرو، اظهار داشت: اگر این کاهش قیمت 3 درصدی، آغازی برای روند کاهش قیمت خودرو است، ما از خودروسازان تشکر می‌کنیم ولی اگر به منظور کاهش فشار افکار عمومی و یا مرهم گذاشتن بر زخم موجود، قیمت خودرو کاهش یافته است، این مسئله قابل قبول نیست و در واقع کاهش 3 درصدی مسکنی برای قیمت خودرو است، نه یک درمان.

وی ادامه داد: مجلس تا زمانی که قیمت خودرو کاهش قابل قبولی پیدا نکند و کیفیت مناسبی در تولیدات داخلی ایجاد نشود، کوتاه نمی‌آید و این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

علیلو با بیان اینکه کاهش 3 درصدی قیمت خودرو، کافی نیست، اظهار داشت: اگر قرار است با این کاهش 3 درصدی، پرونده کاهش قیمت خودرو مختومه شود، مجلس با آن مقابله خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه کمیسیون صنایع فرمول قیمت‌گذاری خودرو شورای رقابت را قبول ندارد، گفت: فرمول علمی‌تر و بهتر دیگری برای قیمت‌گذاری خودرو وجود دارد که با صنعت خودرو و همچنین مصرف‌کننده سازگارتر است و باید فرمول مناسبی برای قیمت‌گذاری خودرو تعیین شود که خروجی آن به نفع مردم باشد.

وی با بیان اینکه بعد از تعطیلات مجلس، جلسه‌ای توسط کارگروه کمیسیون صنایع و شورای رقابت تشکیل نشده است، گفت: منتظر دریافت یکسری اطلاعات از شرکت‌های خودروساز بودیم، ولی این شرکت‌ها با ما همکاری نکردند و اطلاعات لازم را ارائه نکردند که در این مورد اقدام قانونی را انجام خواهیم داد. 

اخبار اقتصادی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------