آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

عامل افت سودآوري بورس؟



اخبار ,اخبار اقتصادی ,افت سودآوري بورس

 

اخبار اقتصادی - وزير اقتصاد اعلام كرد
قيمت خوراك، عامل افت سودآوري بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران دیروز با تاثیر 77واحدی بازگشایی نماد کشتیرانی از کمند افت قابل ملاحظه گریخت و تنها 4واحد کاهش را تجربه کرد.

 ديروز در نشست مطبوعاتي طيب‌نيا با خبرنگاران، وزیر امور اقتصادي و دارایی رقم بدهی دولت به نظام بانکی را طبق آمار بانک مرکزی در گذشته 67 هزار میلیارد تومان  اعلام كرد و در مورد وضعیت بازار سرمایه نیز بیان داشت: اوایل امسال شرایط بازار سرمایه مناسب نبود و دچار التهاب شد و با توجه به اینکه 30 درصد بازار مربوط به پتروشیمی‌ها می‌شود، قیمت خوراک پتروشیمی‌ها منجر به کاهش سودآوری شده و نیز 20 درصد بازار مربوط به سنگ آهن بود که شرایط مشابه ایجاد شد و در نهایت شاخص کاهش یافت.

 

وی درخصوص دو راهکار برای بازار سرمایه نیز گفت: اول اینکه بازار رها شده تا سقوط آزاد داشته باشد که در این شرایط اشخاص حقیقی و خرد ضرر زیادی می‌دیدند اما بنا بر این شد که کاهش آرام و بدون شوک باشد. در حال حاضر نظر کارشناسان این است که تعدیلات به‌صورت کامل انجام شود، بنابراین قیمت سهام و شاخص در کف قرار گرفته و عوامل واقعی بیش از این کاهش در ارزش پول و سهام ایجاد نمی‌کند و بازار وضعیت باثباتی در آینده خواهد داشت.

 

طیب‌نیا افزود: بازار سرمایه آینه تمام‌نمای اقتصاد است که آثار آن در این بازار ظاهر می‌شود و این کاهش در دارایی‌ها، طلا و ارز و بازار مسکن نیز وجود داشت. انتظار می‌رود روند صعودی تندی که سال گذشته حاکم بود، امسال و سال آینده با آن مواجه نشویم زیرا افزایش شاخص مربوط به نرخ تورم سنگین و مباحث ارز بود.  در گروه غذایی دیروز شرکت شکر شاهرود با سرمایه 20 میلیارد توماني برای هر سهم در سال مالی منتهی به 31 شهریور 94 مبلغ 106 ریال عایدی خالص پیش‌بینی کرده که نسبت به سال مالی قبل (مبلغ 158 ریال) کاهش 33 درصدی داشته است. در گروه سیمانی دیروز دبیر انجمن سیمان در مورد ورود سیمان به بورس کالا اظهار نظر کرد؛ شیخان با بیان اینکه هم اکنون تولید مازاد بر عرضه است و نیاز به تعیین سقف قیمت نیست، گفت: امیدواریم تا اواسط مهرماه ورود یا عدم ورود سیمان را به بورس کالا اعلام کنیم.

 

در گروه تجهیزات شرکت ماشین‌سازی اراک با یکصد میلیارد تومان سرمایه پیش‌بینی درآمد هر سهم در سال مالی منتهی به 31 شهریور 94 را مبلغ 333 ریال اعلام کرده که در مقایسه با سال مالی قبل (مبلغ 550 ریال) افت چشمگیر 39 درصدی داشته است. در این گروه بالاست با کاهش سود مواجه شده است.

 

در گروه خودرویی شرکت ایران‌خودرو در جدیدترین آمار خود به تولید 177هزار و 116 دستگاه خودرو تا پایان تیر ماه اشاره می‌کند. این درحالی است که این شرکت اعلام کرده بود تا پایان خرداد‌ماه تعداد 120هزار و 12دستگاه تولید کرده است. این آمار نشان می‌دهد که ایران خودرو تنها تعداد 57هزار و 104 دستگاه خودرو در تیرماه تولید داشته است. دیگر خودروساز بزرگ کشور نیز مانند رقیب آمار تولید را کمی فراتر از تیرماه ارائه کرد. این شرکت تولید خود را تا 25مرداد ماه جاری، تعداد 133هزار و 741 دستگاه عنوان کرده است.
اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------