طرح جدید مقابله با دلالان میوه/ جزئیات ساماندهی بازار میوه اعلام شد



اخبار ,اخبار اقتصادی ,بازار میوه

اخبار اقتصادی - طرح جدید مقابله با دلالان میوه/ جزئیات ساماندهی بازار میوه اعلام شد

یک مقام مسئول در سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با تشریح جزئیات برنامه ساماندهی بازار میوه و مرکبات طرح ویژه مقابله با دلالان میوه را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی فراهانی در تشریح عملکرد این کمیته پیگیری و ساماندهی وضعیت بازار میوه و مرکبات، گفت: کمیته تخصصی بازرسی و نظارت ویژه ساماندهی میوه و مرکبات با حضور نمایندگانی از تعزیرات حکومتی استان تهران، استانداری، شهرداری، دادستان عمومی و انقلاب، فرماندهی انتظامی، فرماندهی پلیس راهور، وزارت جهاد کشاورزی ، روسای اتحادیه های بارفروشان و میوه و سبزی فروشان و میادین میوه و تره بار و دیگر دستگاههای مرتبط تشکیل شد.

این مقام مسئول هدف از برگزاری این  کمیته را شناسایی معضلات ناشی از وجود دلالان در ساعات نیمه شب، جلوگیری از سد معبر، عدم صدور فاکتور، الزام بارفروشان میدان به فعالیت در حریم قانونی، چگونگی ساماندهی نصب تابلو توسط حجره داران میدان مرکزی و .... دانست و افزود: براساس این طرح مقرر شده تیم نظارت بر اساس تخلف‌های صورت گرفته مجازات های مختلفی را درنظر بگیرد، در نوبت نخست تذکر شفاهی بعد تذکر کتبی و در صورت تکرار تخلف واحدهای متخلف موظف به پرداخت جریمه نقدی و در برخی موارد مراکز متخلف تعطیل شوند.

وی ادامه داد: براساس اقدامات نظارتی و هماهنگی و تعاملات صورت پذیرفته، اتحادیه بارفروشان ملزم به ساماندهی وضعیت صدور فاکتور شده و تمهیدات مناسبی نیز به منظور استفاده حجره داران از فاکتور رسمی سربرگ دار مخصوص هر حجره اتخاذ گردیده است.

فراهانی الزام بارفروشان نسبت به پرداخت هزینه تخلیه بار ورودی به میدان و عدم اخذ آن از کشاوران و باغداران را یکی دیگر از رئوس و مصوبات این کمیته دانست و افزود: بارفروشان همچنین به عدم دریافت هرگونه وجهی از واحدهای صنفی بابت تخلیه و توزین میوه  نهی شدند بنحوی که بارگیری میوه تا باسکول رایگان خواهد بود و صرفاهزینه بارگیری از باسکول تا وسیله حمل بصورت توافقی برعهده خریدار می باشد.

به گفته معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، براساس تصمیمات اتخاذ شده، مقدمات لازم از سوی سازمان میادین شهرداری برای استقرار پاسگاه پلیس راهور و کیوسک جهت شعبه تعزیرات حکومتی و بازرسی در میدان مرکزی فراهم شده است.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان افزود: مقرر شد، پیشنهادات اتحادیه های ذیربط در مورد کسر وزن سبد و کارتن برای خالص فروشی میوه جهت طرح در کمیسیون نظارت منعکس و در مورد آن نیز تصمیم گیری شود.

این مقام مسئول سازمان حمایت با تاکید بر اینکه اجرای این طرح از جمله تصمیمات جدی برای مقابله با دلالان و واسطه هاست توضیح داد: در کنار دیگر اقدامات اجرایی، در نظر داریم اطلاع رسانی گسترده ای در خصوص استفاده تمام واحدهای صنفی میوه فروشی از ترازوهای دیجیتال دارای چاپگر و در معرض دید خریدار و همچنین استفاده از کیسه های بی رنگ و رعایت سود مصوب خرده فروشی و درج قیمت اطلاع رسانی مناسب صورت پذیرد.

وی با اشاره به این مطلب که حوزه بازرسی زمانی می تواند ورود یابد که میوه در میدان مرکزی مادر پیاده شده و کشف قیمت انجام گرفته باشد، تاکید کرد: این طرح با هماهنگی و همراهی  شورای تامین استان و دیگر دستگاه های نظارتی از 15 مرداد ماه سال جاری گشتهای مشترکی اجرایی خواهد شد.
اخبار اقتصادی - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------