حرکت لاک‌پشتی اجاره‌بها



اخبار ,اخبار اقتصادی ,اجاره‌بهاي مسكن

 

اخبار اقتصادی - حرکت لاک‌پشتی اجاره‌بها

نوسانات ماهانه و فصلي اجاره‌بهاي مسكن نه تنها در تهران كه در كل كشور، فوق‌العاده محدود شده و آهنگ آن با تورم ماهانه هماهنگ شده است.

بانك‌مركزي در اين باره اعلام كرد: شاخص بهای مسکن اجاری در مناطق شهری کشور در بهار امسال به عدد 148.1 رسید که نسبت به سه ماهه قبل از آن حدود 2.3 درصد و نسبت به سه ماهه مشابه سال قبل به  18.9درصد افزایش یافته است. پيش‌تر درباره تهران اعلام شده بود، نرخ رشد ماهانه اجاره‌بها به كمتر از 5درصد رسيده است.

هم‌اكنون با توجه به اينكه نرخ تورم ماهانه در بهار امسال بين يك تا حداكثر 1.5 درصد در نوسان بوده است، مي‌توان گفت سرعت افزايش اجاره‌بها كه در سال‌هاي گذشته چندبرابر تورم شده بود، هم‌اكنون با شتاب تورم برابر شده است و اين شاخص قيمتي نيز همچون قيمت ساير كالاها و خدمات در يك سطح در حال رشد است.

بنابر اعلام بانک مرکزی شاخص بهای مسکن در بهار 1393 نسبت به سه ماهه قبل در کلیه استان‌ها افزایش یافت. بر این اساس بیشترین میزان افزایش متعلق به استان هرمزگان 5.5 درصد و استان‌های آذربایجان غربی با 5.2 درصد و ایلام 3.9 درصد بوده است.

در عین حال کمترین میزان افزایش مربوط به خراسان جنوبی و کرمانشاه هر یک با 0.8درصد بود و استان‌های سمنان با 1.1درصد و خراسان شمالی با 1.2 درصد در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

همچنین شاخص بهای مسکن اجاری در استان تهران حدود 1.9 درصد افزایش یافت. بنابر این گزارش، شاخص بهای مسکن اجاری در شهرهای متوسط در سه ماه ابتدایی سال 1393 به 146.6 رسید که نسبت به سه ماهه قبل حدود 2.5 درصد و نسبت به سه ماهه مشابه سال قبل 17.2 درصد افزایش دارد. براین اساس، تورم مسکن اجاری در شهرهای مختلف به 19.1 درصد افزایش یافته است.
اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------