آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

پارکینگ در آپارتمان‌هاي تهران چقدر می‌ارزد؟(+جدول)



اخبار اقتصادی - ماجراي «پاركينگ ‌مزاحم» در ساختمان‌هاي مسكوني
پارکینگ در آپارتمان‌هاي تهران چقدر می‌ارزد؟

خانه‌های بدون پارکینگ سخت به فروش می‌روند. این را یکی از مشاوران املاک محله هفت تیر می‌گوید. قیمت خانه‌های پارکینگ‌دار و فاقد پارکینگ در این منطقه متری 200 تا 300 هزار تومان متفاوت است.

او به دو آپارتمان در یک مجتمع اشاره می‌کند که هر دو 85 متری و دارای امکانات مشابهی هستند اما آپارتمان دارای پارکینگ متری 4 میلیون و 500 هزار تومان و آپارتمان دیگر متری 4 میلیون و 100 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

 

به گفته این فعال بازار مسکن هم ‌خانه نوساز بدون پارکینگ در فایل فروش وجود دارد و هم خانه‌های قدیمی با عمر بنای بالای 30 سال. اما خریداران بیشتر تمایل دارند خانه‌هایي را خریداری کنند که دارای پارکینگ باشد، مگر مشتریانی که به دنبال سرمایه‌گذاری هستند و خانه‌های فاقد پارکینگ را برای سکونت نمی‌خرند.


او ادامه می‌دهد: آپارتمان‌های فاقد پارکینگ زمانی به راحتی به فروش می‌رسند که تا 30 میلیون زیر قیمت منطقه باشند. این کارشناس املاک اضافه می‌کند: در حال حاضر سازندگان آپارتمان‌های نوساز تلاش می‌کنند تمام واحدهایشان دارای پارکینگ باشد حتی با ایجاد دو طبقه پارکینگ در زیر زمین.


او معتقد است: شهر تهران به اندازه کافی پارکینگ کم دارد و امکان جای پارک در خیابان‌های تهران محدود است. او قیمت خانه‌هایی را که دارای دو پارکینگ هستند 18 میلیون بیش از خانه‌هایي كه دارای یک پارکینگ هستند می‌داند.


اما قیمت پارکینگ در همه مناطق به یک میزان نیست. در منطقه ظفر قیمت هر پارکینگ از 50 میلیون تومان شروع می‌شود و خانه‌های فاقد پارکینگ متری یک تا 2 میلیون ارزان‌تر است. او اضافه می‌کند: در منطقه ظفر و میرداماد پارکینگ بسیار مهم است و در تعیین نرخ آپارتمان‌ها تاثیر زیادی دارد.


این فعال بازار مسکن می‌گوید: خانه‌هایی با متراژ بالا کمتر مشکل پارکینگ دارند و بیشتر آپارتمان‌هایی کوچک با عمر بنای بالای هفت سال چنین مشکلی دارند.


برخی آپارتمان‌ها دارای پارکینگ هستند اما این جای پارک برای دیگران دچار مزاحمت می‌کند. یک مشاور املاک از این نوع پارکینگ‌ها با عنوان «پارکینگ مزاحم» یاد می‌کند و می‌گوید: از آنجا که در مقررات شهرداری، استانداردی برای مساحت پارکینگ وجود دارد، اگر این استاندارد در مورد پارکینگ آپارتمانی قابل اجرا نباشد و راه عبور باقی پارکینگ‌ها باز باشد، شهرداری با توافق اعضای ساختمان و دستورالعملی که در این مورد وجود دارد، پارکینگ مزاحمی در آن فضا پیش‌بینی می‌کند که برای مثال، دو ماشین بتوانند پشت سر هم پارک کنند. مشکل این نوع پارکینگ این است که هر زمان یکی از مالکان بخواهد، خودرو خود را حرکت دهد، مالک پارکینگ مزاحم هم باید خودرو خودش را جابه‌جا کند.


این مشاور املاک تاکید می‌کند: قیمت این نوع پارکینگ از باقی پارکینگ‌ها کمتر است. نام این پارکینگ به این علت مزاحم است که با اینکه شخص، صاحب پارکینگ می‌شود، اما مزاحمت هم ایجاد می‌کند. نحوه تقسیم پارکینگ مزاحم هم با توافق همه اعضای ساختمان است.

 

اخبار ,اخبار اقتصادی ,قیمت پارکینگ در آپارتمان‌هاي تهران

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------