آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

عضو مجلس خبرگان: "سود بانک‌ها مردم را لاشخور می‌کند"



اخبار ,اخبار اقتصادی ,سود بانک‌ها

 

اخبار اقتصادی - "سود بانک‌ها مردم را لاشخور می‌کند"

آیت‌الله محی‎الدین حائری‎ شیرازی با بیان اینکه اساس اقتصاد این است که پول، ثبات داشته باشد، اظهار کرد: ثبات سیاسی و ثبات اقتصادی با هم است. اگر پول ثبات پیدا کند، موجب آن می‌‎شود که مردم به یکدیگر قرض بدهند؛ یعنی کسی ۱۰ سال پولی را قرض بگیرد و‌ سپس همان پول را برگرداند؛ نه بیشتر و نه کمتر.

این عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با سایت «ابنا» با تأکید بر ضرورت ثبات پول - همچون زمان صدر اسلام - گفت: مقاومت با ثبات صورت می‌‎گیرد؛ یعنی اول باید پولمان را همچون صدر اسلام مال کنیم تا نیازی به مضاربه و بهره و این برنامه‌ها نداشته باشد.

وی افزود: شرایط فعلی که بانک‎‌ها حدود ۲۵ درصد سود می‌‎دهند، موجبات آماده‌خوری و لاشخور شدن مردم را فراهم می‌‎کند. وقتی کسی پول مفت خورد، قلبش می‌‎میرد؛ وقتی دلش مرد، دیگر کار خیر انجام نمی‌‎دهد. حال، دل که فاسد شود، چشم، دست، پا و دیگر اعضای بدن نیز فاسد می‌‎شوند؛ چراکه قلب مرکز فرماندهی است.

آیت ‏الله حائری‎شیرازی با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: اولین کاری که می‌‎بایست در اقتصاد مقاومتی انجام گیرد این است که سکه را پشتوانه اسکناس قرار دهیم؛ البته سکه‌ای که با قیمت آن بازی نکنیم و با عرضه و تقاضا بالا و پایین نرود. منظور سکه‎ای است که بر اساس طلای جهانی باشد. وقتی اینگونه شد، دیگر نیاز به دلار نداریم چراکه طلای جهانی خود ارزش بین‌المللی دارد. وقتی وابسته به دلار نبودیم، آن موقع می‌‎توانیم در مقابل دلار مقاومت کنیم.

وی برای تبیین موضوع با ذکر مثالی اظهار کرد: اگر من روی فرشی بایستم، دیگر نمی‌توانم این فرش را بلند کنم. پس نخست باید روی پای خود بایستیم، سپس با دشمنان مقابله کنیم.

آیت‏‌الله حائری‎شیرازی ادامه داد: می‌‎بایست اول خودمان را از زیر سایه دلار آمریکا خارج کنیم. اینکه نفتمان را به دلار می‌‎فروشیم و با دلار خرید کنیم، یعنی تحت‌الحمایه آمریکا بودن. باید خود را از آن جدا کنیم و این نخستین مسئله مقاومت است.

این عضو مجلس خبرگان با انتقاد شدید از سود وام‎های بانکی خاطرنشان کرد: بانک‎‌ها از راه نزول‌خواری کار می‌‎کنند. در حال حاضر می‌‎توان گفت که بانک‎‌ها عامل بر هم خوردن ثبات هستند.

وی ادامه داد: آن موقع که خرید و فروش زمین زیاد می‌‎شد، بانک‎‌ها چون پول در دستشان بود فورا به بازار‌ها می‌‎آمدند و زمین می‌‎خریدند. بعد از یک سال که قیمت دو برابر می‌‎شد، زمین‎‌ها را می‌‎فروختند. اینگونه اقدامات موجب بالا و پایین شدن قیمت‎هاست.

آیت‏‌الله حائری‎شیرازی با بیان اینکه «اکنون اقدامات بانک‌ها غیر اسلامی است» تصریح کرد: بانکداری وقتی اسلامی می‌‏شود که پول آن نیاز به بهره نداشته باشد. اینکه پول ما پشتوانه‌اش تولید ناخالص ملی است، یعنی ما هر اندازه که بخواهیم اسکناس چاپ کنیم.

این عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: زمانی که سکه پشتوانه اسکناس شود، به اندازه دارایی خود می‌‎توانیم اسکناس چاپ کنیم، نه به اندازه نیازمان.

وی در پایان به مسأله تورم اشاره کرد و گفت: اکنون ما به اندازه‌ای که می‌‏خواهیم حقوق بدهیم، اسکناس چاپ می‌‎کنیم، نه به اندازه دارایی واقعی کشور. همین موجب تورم می‌‎شود. 

اخبار اقتصادی - ابنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------