توجیه افزایش قیمت اوراق مسکن!



اخبار ,اخبار اقتصادی ,قیمت اوراق مسکن

 

اخبار اقتصادی  - توجیه افزایش قیمت اوراق مسکن!

عضو هیات مدیره بانک مسکن در مصاحبه‌ای به‌گونه‌ای درباره روند افزایش قیمت اوراق تسهیلات خرید مسکن اظهار نظر کرده که به نظر می‌رسد از دیدگاه بانک مسکن، افزایش قیمت اوراق کاملا طبیعی است.

 ابوالقاسم رحیمی انارکی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس گفت: هزینه تمام‌شده اوراق تسهیلات مسکن در حال حاضر ۲۱ درصد است که یک درصد از نرخ سود عقود مبادله‌ای بانک‌ها کمتر بوده و به همین دلیل به صرفه است و مردم استقبال می‌کنند.


 وی افزود: بانک مسکن منابعی برای تامین مالی اوراق ندارد و منابع صندوق از سپرده مشتریان به اضافه کمک‌های دولت پرداخت می‌شود.


رحیمی انارکی ادامه داد: در اوراق تسهیلات یک عده افراد حقیقی و حقوقی سپرده‌گذاری کرده‌اند و اوراق حق تقدم در مدت سپرده‌گذاری به آنان تعلق می‌گیرد و عده‌ دیگری که سپرده‌گذاری با ریسک را تقبل نمی‌کنند بلافاصله از تسهیلات خرید استفاده می‌کنند، بنابراین باید هزینه ریسک را به سرمایه‌گذاران اوراق پرداخت کنند.


وی تصریح کرد: قیمت تمام شده تسهیلات برای کسانی که اوراق را خریداری می‌کنند چیزی حدود 21 درصد خواهد بود در حالی که نرخ عقود مبادله‌ای بانک 22 درصد است حتی اگر قیمت اوراق به 100 هزار تومان برسد باز هم هزینه آن 6/21درصد خواهد بود، به همین دلیل مردم همچنان از اوراق استفاده می‌کنند چون به صرفه است.


به گفته وی، اگر کسی الان نمی‌خواهد این هزینه را بپردازد می‌تواند با 10 میلیون تومان در بانک سپرده‌گذاری و طی یک‌سال 20 میلیون تومان تسهیلات دریافت کند.


وی افزود: همچنین متقاضیان می‌توانند با 31 میلیون تومان برای سپرده ممتاز پرداخت کرده و طی یک‌سال 12 میلیون تومان دریافت کنند.


رحیمی انارکی ادامه داد: برای جلوگیری از سفته‌بازی با فرابورس توافق کردیم به کسی در روز بیش از 90 امتیاز نفروشند و کسی هم که بخرد تا دو ماه حق فروش امتیاز خود را ندارد. وی ادامه داد: با اطمینان می‌گویم الان بیش از 99 درصد معاملات اوراق تسهیلات خرید مسکن در فرابورس، واقعی است.

اخبار اقتصادی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------