انتقاد رئیس دیوان عدالت اداری کشور از واردات خودروهای لوکس



اخبار ,اخبار اقتصادی ,واردات خودروهای لوکس

 

اخبار اقتصادی - انتقاد رئیس دیوان عدالت اداری کشور از واردات خودروهای لوکس

وی اظهار کرد: البته ما منکر آرامش و فراهم کردن اسباب آسایش مردم نیستیم و اسلام نیز بر این موضوع تاکید دارد ولی اسراف و تبذیر و زیاده‌روی نیز در اسلام محکوم است.

رئیس دیوان عدالت اداری از موج فزاینده تجمل‌گرایی و واردات خودروهای لوکس به کشور انتقاد کرد و آن را خلاف آموزه‌های دینی، منافع ملی و اقتصاد کشور در شرایط فعلی دانست.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری درجلسه هیات عمومی دیوان با تبریک ایام ولادت حضرت معصومه(س) و حضرت ثامن الحجج امام رضا(ع) و دهه کرامت، گفت: آنچه در ارتباط با ورود خودروهای گران قیمت و چندمیلیارد تومانی به کشور از رسانه‌ها منتشر می‌شود، شایسته نظام اسلامی و اقتصاد مقاومتی نیست.

وی افزود: در کشوری که هنوز در آن برخی نیازمند حداقل‌ها هستند و تا این اندازه مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد، عده‌ای چنان گرفتار تجملات دنیا شده‌اند که خودروهای چندمیلیارد تومانی وارد می‌کنند، خودروهایی که حتی سازندگانشان نیز از آن استفاده نمی‌کنند.

رئیس دیوان عدالت اداری به واریز سخاوتمندانه دلارهای کشور به جیب اروپاییان اشاره کرد و ادامه داد: در حالی که برای ورود دلار حاصل از فروش نفت به کشور با مشکلات و محدودیت‌های عدیده‌ای از سوی غرب مواجهیم، عده‌ای سخاوتمندانه میلیون‌ها دلار را در دامن اروپایی‌ها می‌ریزند و لوکس‌ترین وسایل از جمله خودرو به کشور وارد می‌کنند.

وی اظهار کرد: البته ما منکر آرامش و فراهم کردن اسباب آسایش مردم نیستیم و اسلام نیز بر این موضوع تاکید دارد ولی اسراف و تبذیر و زیاده‌روی نیز در اسلام محکوم است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری، منتظری با اشاره به این‌که «با این رفتارها از اسلام فاصله گرفته‌ایم» تصریح کرد: ما که داعیه اسلامی بودن و اتصال به قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را داریم، باید با افتخار این وابستگی را حفظ کنیم و به تذکرات و فرامین آن نیز پایبند باشیم.

وی همچنین رشد بی‌ضابطه واسطه‌گری را یکی از دلایل ثروت‌اندوزی نامشروع و انباشت آن دانست و اظهار کرد: به عنوان مثال در حالی که کشاورزان ما با رنجی که می‌کشند، محصولات خود را با کم‌ترین قیمت می‌فروشند، محصولات با چندین برابر قیمت به دست مصرف‌کننده می‌رسد و سود اصلی به جیب دلال و واسطه می‌رود.
اخبار اقتصادی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------