اونس جهانی بیش از ۸ دلار سقوط کرد



اخبار ,اخبار اقتصادی ,قیمت طلا در بازارهای جهانی

 

اخبار اقتصادی - اونس جهانی بیش از ۸ دلار سقوط کرد

قیمت طلا در بازارهای جهانی تحت تاثیر افزایش ارزش دلار، 8.31 دلار کاهش یافت و 1277.69 دلار در هر اونس معامله شد و به کمترین رقم در یک هفته گذشته رسید.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات امروز بازارهای جهانی به علت اینکه هرگونه جذابیت بازار طلا در اثر کاهش ارزش اوراق بهادار و تشدید تنش‌ها در اوکراین تحت تاثیر تقویت ارزش دلار قرار گرفت، به کمترین رقم در یک هفته اخیر رسید.

بر اساس این گزارش، در آستانه نشست سیاست‌گذاری بانک مرکزی اروپا در هفته جاری ارزش دلار بالا رفت و انتشار آمارهای بخش غیرکشاورزی آمریکا، تاجران طلا را نگران کرده است که قیمت طلا در چند جلسه آتی به سطح پایین‌تری کاهش یابد.

یک تاجر هنگ‌کنگی در این‌باره گفت: به نظر می‌رسد که طلا در تقلاست. تنش‌های اوکراین هنوز حل نشده است و هنوز طلا کمتر از 1300 دلار معامله می‌شود.

طلا اغلب به عنوان منبع امن سرمایه‌گذاری در زمان بی ثباتی‌های ژئوپلتیکی دیده می‌شود.

وی افزود: مردم در مورد تقویت ارزش دلار نگران هستند و من فکر می‌کنم تا زمانی‌که نشست بانک مرکزی اروپا برگزار شود و آمار فرصت‌های شغلی در بخش غیرکشاورزی آمریکا منتشر شود، طلا میان 1278 تا 1290 دلار معامله شود.

هر اونس طلا 8.31 دلار کاهش یافت و 1277.69 دلار معامله شد.

بازارهای عمدتا بر روی نشست بانک مرکزی اروپا در روز چهارشنبه تمرکز کرده‌اند چراکه آنها به دنبال مشخص شدن تصمیمات این بانک برای از بین بردن تورم و رشد آشفته اصلاحات در منطقه یورو هستند.

اخبار اقتصادی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------