آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی تهران: اگر ما پنجشنبه را تعطیل کنیم، عملاً ۳ روز با جهان ارتباط داریم

عباس آرگون، عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی تهران، درباره لزوم تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه گفت: در خصوص تعطیلات پایان هفته…

چه خبر از "کارت سهمیا" ؟



اخبار ,اخبار اقتصادی ,کارت سهمیا

اخبار اقتصادی - چه خبر از "کارت سهمیا" ؟

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت با اعلام این که طرح کارت اعتبار انرژی یا همان "سهمیا"، طرح دولت نیست گفت: این طرح همچنان سیرمطالعاتی خود را طی می‌کند و منتفی نشده است.

  نصرت‌اله سیفی درباره اینکه آیا طرح کارت سهمیا - کارت اعتبار انرژی – منتفی شده است؟ گفت: این طور نیست؛ اتفاقاً پژوهشکده اقتصاد انرژی -که زیر نظر دکتر نیلی است -دو هفته پیش همایشی باحضور نمایندگان مجلس، مدیران مناطق آزاد و اساتید دانشگاه برگزار کرد که در همین زمینه مباحث مهمی مطرح شد.
 
وی با اظهار این که مطالعه بر روی طرح کارت سهمیا با هدف جایگزین شدن با یارانه نقدی همچنان ادامه دارد گفت: این طرح می‌تواند یک جهش ایجاد کند البته این امر بستگی به نتایج و خروجی مطالعات دارد.
 
مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت تأکید کرد: طرح کارت سهمیا از سوی دولت و وزارت نفت ارائه نشده و مربوط به اتاق بازرگانی ایران است.
 
سیفی درباره این که برخی از شرکتهای مرتبط با این موضوع مانند شرکت ملی گاز و شرکت ملی پالایش و پخش اعلام کرده‌اند تاکنون نظر و پیشنهادی در این زمینه از آنها دریافت نشده است گفت: البته این طرح هم‌اکنون در حال انجام مطالعات اولیه است اما در همین حد هم به طور رسمی و غیر رسمی از نظرات شرکتهای مرتبط استفاده شده است.
 
طرح "کارت اعتبار انرژی" با هدف جلوگیری از معایب پرداخت یارانه نقدی از جمله تزریق حجم زیادی نقدینگی به اقتصاد در حال پیگیری است. در حال حاضر نیز نام کارت اعتباری انرژی "سهمیا" در نظر گرفته‌ شده که مخفف "سامانه هوشمند مدیریت یارانه ایرانیان" است. همه حامل‌های انرژی مانند بنزین، گازوییل، برق، گاز، گاز مایع، آب و ... در قالب کارت اعتباری انرژی ساماندهی شود.
اخبار اقتصادی - تسنیم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------